Heukelum door in de beker ondanks 0-2 verlies van LRC

LRC 1

Nordin el Hassani
Furkan Cetin (schot)
Axel van Kordelaar (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 16

17 september 2022 14:30

M.M. de Witte

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum verloor zaterdag op De Vriezenwijk de bekerderby van LRC Leerdam. De mannen van trainer Ceton weerden zich kranig maar konden een 0-2 nederlaag niet voorkomen. Ondanks het verlies is Heukelum door naar de volgende ronde.

Het was zaterdag een weerzien van bekenden. Veel spelers met een verleden bij zowel Heukelum als LRC. Bij LRC Leerdam in de basis op het middenveld Sil van Putten die afgelopen zomer de overstap maakte van Heukelum naar LRC.

Door schorsingen, ziekte en blessures had Jerome Ceton een beperkte keuze. De keuzeheer zag zijn pupillen het eerste half uur goed meekomen met de Leerdamse eersteklasser. De bezoekers hadden wel meer balbezit maar konden door een goed verdedigend Heukelums blok geen vuist maken.

Na een half uur brak Furkan Cetin de ban voor de gasten. De linksbuiten kapte Joey Oudshoorn uit en schoot fraai de 0-1 achter keeper Max Borowski. Even daarvoor had Cetin het zijnet geraakt vanuit een voorzet. De Leerdammers leken even door te drukken. Na een geplaatst schot van Nordin El Hassani op de paal, ebde de aanvalsdrift van de bezoekers weg.

Aanvallend zette Heukelum er met Semih Kapan, Thomas van Iperen en Benjamin Meijdam weinig tegenover. Daarvoor was het spel te onrustig en te slordig. Ricardo Papilaja probeerde met dieptepasses de Heukelumse aanvallers te bereiken, maar het was veelal vergeefs.

In de tweede helft kwam Heukelum via een aantal schoten en een afzwaaier van Ricardo Papilaja nadrukkelijker in de buurt van het LRC doel. Echte kansen leverde het voor beide teams niet op.

Na het uitvallen van Ricardo Papilaja en even later Emre Gulpinar, beiden moesten met blessures het veld verlaten, begon LRC aan te dringen. Keeper Max Borowski verrichtte een aantal knappe reddingen.

Tien minuten voor tijd hadden Thomas van Iperen en Redouan Berghout de gelijkmaker op hun schoen. Benjamin Meijdam stuurde Thomas van Iperen weg, die zijn schot gekeerd zag door de Leerdamse keeper 't Lam. In de rebound en voor een leeg doel kon Redouan Berghout zijn voet net niet voldoende tegen de bal krijgen.

In blessuretijd werd LRC aanvaller Axel van Kordelaar alleen op Max Borowski afgestuurd. Borowski was in het één-tegen-één duel Kordelaar de baas. Maar Van Kordelaar kwam toch nog aan zijn doelpunt toen hij even later alsnog de 0-2 langs Max Borowski kon schieten.

Omdat Woudrichem verrassend Rijsoord versloeg met 2-0, eindigt Heukelum op de 2e plaats in de bekerpoule. En dus is de ploeg knap door naar de 2e ronde van de beker.

Volgende week wacht de competitieouverture. Op de Vriezenwijk zal dan Alblasserdam te gast zijn. Alblasserdam werd vorig seizoen kampioen in de 3e klasse C.

Uitslagen

Heukelum 1 - LRC Leerdam 1   0-2
Woudrichem 1 - Rijsoord 1   2-0

wed w g v pnt saldo
1 LRC Leerdam 3 3 0 0 9 14-0
2 Heukelum 3 1 1 1 4 5-6
3 Woudrichem 3 1 0 2 3 4-9
4 Rijsoord 3 0 1 2 1 2-10

Heukelum 1 - LRC Leerdam 1   0-2   (0-1)
31.   0-1   Furkan Catin
94.   0-2  Axel van Kordelaar

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Emre Gulpinar ('65. Redouan Berghout), Wouter van WijkGele kaart, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Semih KaplanGele kaart, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja ('62. Sil Veltman), Jeffrey van der Heiden.

LRC Leerdam: Levi 't Lam, Mark den Hartogh, Coen Horb, Furkan Cetin, Bauke Bakker (Rogier Gerritsen), Nordin el HassaniGele kaart (Fabian Horssen), Jamal Ouassif (Matthijs Frehe), Timo Lutters, Sil van Putten, Hans Odijk, Rick van Loo (Axel van Kordelaar).

Scheidsrechter: Martin de Witte.
Assistent-scheidsrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Rob Kleijer (LRC Leerdam).

Toeschouwers: 330.