De App

De v.v.Heukelum App is geschikt voor Android (Google) en iOS (Apple). Wil  je deze op je mobiel installeren, lees dan verder.

Installeer de App

De app is beschikbaar voor voor Android (Google) en iOS (Apple). Zoek hiervoor in de App Store of in Google Play op VoetbalAssist, installeer de VoetbalAssist ClubApp van FineSpun en vul als club Heukelum in.

Het beginscherm

Op het beginscherm staan alle actuele nieuwsberichten. Klik op een nieuwbericht om deze te lezen. Klik je linksboven op het pijltje dan ga je weer terug naar het beginscherm.

Het menu

Met behulp van het menu kun je door de App navigeren. Om het menu te activeren tik op het hamburgermenu links bovenin.

v.v.Heukelum App

Het menu verschijnt. Navigeer nu door de App.
Het menu is, vanwege de ruimte, beperkt tegenover het menu op een desktop (in de browser).
Als een sub-menu opent, kun je altijd met "← Vorige" weer terug naar het hoofdmenu.

Notificaties

v.v.Heukelum App

Rechts bovenin het beginscherm zie je een icoon van een klok. Dit icoon geeft alle notificaties weer, die het systeem heeft verstuurd.
Een notificatie is een bericht die we vanuit het systeem naar de gebruikers van de App kunnen versturen. Een notificatie verschijnt ook als popup op je mobiel. Dit laatste is afhankelijk van je mobiel en de instellingen.

We kunnen bijvoorbeeld een notificatie van een afgelasting sturen aan de gebruikers die het betreffende team als favoriet hebben ingesteld. Om een team als favoriet in te stellen, lees hieronder verder.

Let op: Je kunt niet zelf een notificatie versturen. Je kunt notificaties alleen ontvangen. deze worden alleen door het systeem en de beheerders verstuurd.

QR Code

v.v.Heukelum App

Naast het icoon van de klok staat het icoon van een QR-code. Tik op het icoon en de QR-code lezer opent.
Hiermee kun je QR-codes scannen, die vervolgens naar een bepaalde pagina verwijzen.
De QR-codes doen we als vereniging verder niets mee, maar worden soms gebruikt op het TV scherm in de kantine binnen ClubTV.

Een voorbeeld van een QR-code:

QR Code v.v.Heukelum

Instellingen

Om de instellingen aan te passen, tik onderin het menu op de optie "Intestellingen".

v.v.Heukelum App

De pagina met instellingen verschijnt, met bovenin twee opties (tabbladen): "Algemeen" en "Favoriete teams".

v.v.Heukelum App

Onder "Algemeen" kun je het volgende instellen:

• Pushnotificaties ontvangen voor:
    • Algemene zaken, dit is algemene berichtgeving die de redactie of het besuur belangrijk genoeg vinden om te delen met de gebruikers van de App. Dit betreft geen notificaties van nieuwsberichten.
    • Mijn favoriete teams (o.a. afgelastingen), notificaties van de teams die staan ingesteld als favoriet. Een voorbeeld hiervan is een notificatie van een afgelasting. Om een team als favoriet in te stellen, lees verder.
    • Liveblog favoriete teams, deze functie wordt niet gebruikt.
    • Vrijwilligerstaken, deze functie wordt niet gebruikt.
  • Icoon op startscherm, tik hierop als je het icoon op je startscherm wilt wijzitgen in een icoon met het logo van v.v.Heukelum. Helaas kunnen we niets wijzigen aan de oranje/zwarte bal in het icoon.
  • Inloggen voor beheerders en trainers, deze functie is alleen voor diegene die toegang hebben tot het beheergedeelte.
  • App informatie:
    • Het versienummer van de App
    • De app resetten, als je hierop tikt zal de App alle instellingen vergeten en moet je opnieuw ingeven dat je de App van v.v.Heukelum wilt gebruken en je instellingen nalopen.
    • Pushgebruiker, het ID waarmee het systeem je mobiel kan herkennen.

Instellingen - Favorieten

Om één of meer favoriete teams in te stellen, tik op de optie (tabblad)  "Favoriete teams".

v.v.Heukelum App

Je ziet nu een scherm waarin je met schuifbalken kunt aangeven welke teams jou favoriet zijn.

Als je de favoriete teams het ingesteld, zie je deze onderin het hoofdmenu toegevoegd. Je kunt nu snel naar een teampagina waarin je onder andere het programma, uitslagen, standen, team-informatie en wedstrijdverslagen kunt vinden.

Als je bij de Algemene instellingen "Pushnotificaties ontvangen voor" -> "Mijn favoriete teams" hebt ingesteld/aangezet, zul je notificaties van dat betreffende team ontvangen.

Tot slot

Heb je problemen met de App? Mis je onderdelen? Laat het ons weten via het contactformulier.