Covid-19 maatregelen

De onderstaande Covid-19 maatregelen zijn van toepassing op v.v.Heukelum en het gebruik van sportcomplex De Vriezenwijk. Deze maatregelen zullen regelmatig worden bijgewerkt. De laatste bijwerking: Vrijdag 18 februari 2022.

De maatregelen zijn gebaseerd op de kaders van de overheid zoals omschreven in het protocol Verantwoord sporten van het NOC*NSF en de voorlichting van de Rijksoverheid. Wij verzoeken je deze teksten door te nemen.

Algemeen

We doen een beroep op iedereen die ons sportpark wil bezoeken om zich aan de richtlijnen te houden en zelf verantwoordelijkheid te nemen. Dit houdt in: Voel je jezelf niet lekker, blijf dan thuis. Dit geldt natuurlijk ook als mensen binnen je directe omgeving zich niet lekker voelen.

Hieronder nogmaals de richtlijnen. Je mag het complex niet betreden als je één of meer van de volgende verschijnselen vertoont:

• Verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);
  • Hoesten;
  • Benauwdheid;
  • Verhoging of koorts;
  • Plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping);
  • Of als één van je huisgenoten koorts en/of benauwdheidsklachten heeft.

De basisregels

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent;
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn;
  • Houd 1,5 meter afstand; De 1,5 meter regel is vanaf 25 februari 2022 een advies.
  • Schud geen handen;
  • Was vaak en goed je handen;
  • Hoest en nies in je elleboog;
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.

Zorg goed voor jezelf en let op elkaar!

Wedstrijden

Voor alle teams zijn wedstrijden tegen andere clubs toegestaan. Hierbij gelden geen beperkingen. Alle competities zijn weer hervat.

Trainingen

Voor alle spelers jeugd en senioren geldt geen beperking meer in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training.

Bezoek

Voor toeschouwers is het toegestaan bij een wedstrijd of training aanwezig te zijn.  Eenieder dient zich wel aan de basisregels te houden en 1,5 meter afstand te houden. De 1,5 meter regel vervalt vanaf 25 februari 2022 en geldt dan als advies..

Kleedkamers

Kleedkamers, toiletten en douches zijn geopend.  Een coronatestbewijs (CTB) (vanaf 18 jaar) en een mondkapje (vanaf 13 jaar) zijn verplicht bij gebruik van de voorzieningen. Het CTB vervalt vanaf 25 februari 2022.

Kantine

De kantine is volgens de normale openingstijden geopend. Bezoekers dienen zich aan de geldende maatregelen te houden, een coronatestbewijs (CTB) (vanaf 18 jaar) is verplicht.  Het CTB vervalt vanaf 25 februari 2022. Binnen is de placering, het dragen van mondkapjes en de 1,5 meter afstandsregel niet meer verplicht.

Uitwedstrijden

Voor alle teams is het toegestaan uitwedstrijden te spelen.

Tot slot

We verzoeken iedereen met respect met elkaar om te gaan en de gestelde richtlijnen na te leven.