Over de website

HISTORIE

Vanaf juni 1996 is onze vereniging actief op internet, toen als sub pagina van Heukelum Digitaal. In 1997 kwam er op initiatief van Marco van Honk en Wilco den Besten, en met dank aan de Rabobank, de eigen website via www.tref.nl/vvheukelum. De jaren erna heeft Marco van Honk de website uitgebouwd als een volwaardig communicatiekanaal voor zowel binnen als buiten de club.

v.v. Heukelum.nl is met recht de oudste voetbalwebsite van de regio.

Een overzicht:

• In 23 juni 1996 begon onze vereniging op internet als sub pagina van Heukelum Digitaal.
  • Op 4 augustus 1997 kreeg de vereniging een eigen homepage via www.tref.nl/vvheukelum.
  • Op 25 april 1998 verscheen het eerste nieuwsbericht.
  • Op 2 mei 2000 werd het domein vvheukelum.nl actief.
  • In juni 2009 werd v.v. Heukelum actief op Twitter.
  • Op 22 april 2010 werd het YouTube kanaal geopend.
  • Op 3 mei 2011 werd de Facebookpagina geactiveerd.
  • 11 september 2019 de v.v. Heukelum app.
  • Op 10 oktober 2020 werd voor het eerst een wedstrijd live uitgezonden, via Facebook.

DOEL

Het doel van de website is tweeledig. Ten eerste is de website bedoeld voor leden, donateurs, supporters en sponsors van v.v.Heukelum. Ten tweede heeft de website een externe functie als presentatiemiddel naar de buitenwereld.

BEZOEK

Vanaf het begin is het aantal bezoekers jaarlijks flink toegnomen. Inmiddels wordt de website druk bezocht. Niet alleen door leden, maar ook door veel geïnteresseerden uit heel Nederland en uit heel de wereld. Uit 124 landen hebben we bezoekers mogen verwelkomen. 95% van de bezoekers komt uit Nederland.

De teller stond in 2020 op circa 6 miljoen pageviews en 2 miljoen bezoeken. Op het moment zijn er gemiddeld ongeveer 3 duizend bezoeken per week. Een bezoeker blijft gemiddeld 1 minuut en 45 seconden op de website.

Nog meer weetjes (2020):

• Drukste dag in de geschiedenis was op zondag 5 juni 2016 toen bezochten 1.783 bezoekers de website;
  • De app heeft 450 gebruikers ;
  • Het twitterkanaal heeft 1.650 volgers;
  • Er zijn ruim 9.000 berichten getweet;
  • Het Youtube kanaal heeft 105 abonees en ruim 400 filmpjes;
  • In totaal is er bijna 100.000 minuten aan filmpjes bekeken;
  • Het nacompetitiefilmpje waarin Sil van Putten de 2-2 scoort tegen Amstelwijck in 2016 is met 5.000 kijkers het best bekeken filmpje, wat zelfs bij SBS6 Hart van Nederland werd uitgezonden;
  • Het Facebook kanaal heeft 550 volgers;

REDACTIE

De eindredactie van de website wordt bekleed door Marco van Honk. De redactie is te bereiken op e-mailadres [email protected].

Door de jaren heen hebben veel vrijwilligers meegewerkt om de website van inhoud te voorzien. Auteurs (spelers, trainers, leiders) zijn zelf verantwoordelijk voor de door hun aangeleverde informatie.

VRAGEN

Vragen, suggesties, opmerkingen en/of klachten ten aanzien van internetgerelateerde zaken kunnen via e-mail kenbaar worden gemaakt aan [email protected]. Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk te antwoorden.

Oude layout website v.v.Heukelum

Één van de oude designs van de website