Jeugdvoetbalbeleidsplan

In dit jeugdvoetbalbeleidsplan is beschreven hoe de komende jaren vorm wordt gegeven aan de voetbalopleiding van v.v.Heukelum.

Dit jeugdvoetbalbeleidsplan is ontwikkeld in opdracht van het bestuur van v.v.Heukelum. De KNVB adviseert in haar leidraad "Blauwdruk van een jeugdvoetbalbeleidsplan" een breed draagvlak te creëren en hier niet na het schrijven en vaststellen van het plan mee te beginnen. Daarom heeft het bestuur bij aanvang van de opdracht een werkgroep opgericht bestaande uit John Millenaar, Stefphan Veldman en Hans Looijen. Zij zijn allen ouder van (jeugd)spelers bij de club en verder als trainer, leider, bestuurder, speler of anderszins actief bij de vereniging.

In dit jeugdvoetbalbeleidsplan wordt aandacht besteed aan de begeleiding van jeugdspelers tijdens trainingen en wedstrijden, aan voetbalinhoudelijke onderwerpen en aan het gedachtegoed van de vereniging. Het is geen oefenstofboek met voorbeeldtrainingen en oefeningen.

Jeugdvoetballers opleiden is een uitdagend en veelomvattend proces waarbij passie voor de sport en kennis van zaken hand in hand gaan. In dit jeugdvoetbalbeleidsplan worden alle betrokkenen uitgenodigd een doel voor ogen te hebben en daar gezamenlijk naar toe te werken. Dit plan beoogt een hulpmiddel te zijn voor iedereen die betrokken is bij de jeugd van v.v.Heukelum. Het plan geeft enerzijds de keuzes weer die de vereniging gaat maken. Keuzes waar iedereen zich aan zal dienen te houden om het gezamenlijke doel te kunnen bereiken. Anderzijds geeft het plan handvatten voor trainers, leiders, spelers, ouders en bestuurders die dienen ter ondersteuning van de door hen uit te voeren taken.

Klik hier om het beleidsplan te downloaden (pdf, 254 kB)