Weetjes

Tijdens de beginjaren had sportvereniging D.O.S. als doel: Het beoefenen van Voetbal, alsmede gymnastiek en athletiek.

In het jaar van oprichting was er reeds een tweede elftal.

Krantenartikel DOS Heukelum

In vroegere jaren trokken streek-derbies tegen buurman Asperen om de grote rivaliteit 1000 tot 1500 toeschouwers.

Na promotie naar de KNVB in 1950, heeft het eerste elftal van Heukelum 3 jaar in Leerdam de wedstrijden gespeeld. Reden was dat het veld van Heukelum niet voldeed aan de KNVB normen.

Om in KNVB competitieverband te kunnen spelen moest de naam D.O.S. veranderen in V.V.Heukelum. De naam D.O.S. kon niet, omdat er in Utrecht reeds een club met die naam was.

L.R.C. heeft een tijdje op Heukelums terrein gevoetbald, omdat het terrein van LRC nog niet aan de eisen van de KNVB voldeed.

In 1975 werd de eerste tap-installatie geplaatst. Clubblad "De Vriezenwijk" meldt op 23 december 1975: "Een Tappie". Op het moment dat u dit leest hebt u allang gemerkt, dat in de kantine zogenaamd tapbier wordt geschonken. Daarvoor moesten aan de bar weer enige veranderingen worden aangebracht. Het zal voor u niet moeilijk zijn om te raden wie daar weer voor zorgden. Toch gemakkelijk als de vereniging leden heeft waarop je voor zoiets altijd een beroep kunt doen

De grootste overwinningen, die Heukelum ooit heeft geboekt, waren tegen Zaltbommel 3 toen met 32-0 werd gezegevierd en tegen L.S.V. 4 dat met 28-0 werd verslagen.