Hoogte-dieptepunten

1930 (26 april)

De officiele oprichting van de H.V.V. D.O.S (Heukelumse Voetbal Vereniging Door Oefening Sterk) ook wel D.O.S.

1945

Canadese militairen, gelegerd in Leerdam en zich "the Royal Engineers" noemend, spelen een aantal wedstrijden in en tegen Heukelum. De militairen komen met het veer het riviertje de Linge over en worden onder veel belangstelling door het fanfarekorps afgehaald, en na de wedstrijd weer uitgezwaaid.

1946 ?

Om deel te nemen aan competitiewedstrijden van de KNVB moest Heukelum zijn naam D.O.S. veranderen. Dit omdat er reeds in Utrecht een club was met de naam D.O.S. De nieuwe naam van de Heukelumse voetbal vereniging werd V.V."Heukelum".

1956

In gebruikname van sportcomplex "de Vriezenwijk". Toen met één veld en een kleed-gebouw ganaamd 't Praathuis.

1969 (16 mei)

Op de algemene ledenvergadering wordt besloten om op zaterdag te gaan spelen, in plaats van zondag

KNVB Beker: VV Heukelum 1 - Noordwijk 1 1-3, met 800 toeschouwers

Finale Nieuwsbladcup: SVW 1 - V.V.Heukelum 1 4-1

1981

V.V.Heukelum opende een nieuwe kantine, toen der tijd (en nu nog) een van de ruimste en mooiste uit de omgeving. De gloednieuwe kantine besomde een bouwbedrag van fl. 307.650,- , wat toen een zeer hoog bedrag was voor alleen een kantine. Uit eigen middelen legden de Heukelum-leden fl. 88.000,- op tafel. Met zelfwerkzaamheid werd fl. 55.770,- verdient, er werd fl. 60.000,- geleend en er kwam fl. 103.000,- aan subsidies binnen (gemeente, bijzonder regionaal welzijnsbeleid en NSF).

1981-1982

Finale Nieuwsbladcup: Unitas 1 - V.V.Heukelum 1 4-1

1982-1983

4e ronde KNVB Beker: V.V.Heukelum 1 - TOP Oss 1 (winst TOP)

1982-1983

Finale Nieuwsbladcup: SVW 1 - V.V.Heukelum 3-1, met 2000 toeschouwers

1983 (1 oktober)

Uitgave van het eerste programmaboekje bij thuiswedstrijden

1984 (24 maart)

Oprichting Supportersvereniging D.O.S. (Door Ondersteuning Sterk)

1984

v.v.Heukelum 1 promoveert voor het eerst in zijn bestaan naar de 2e klasse KNVB, door een 2-5 zege bij JPS uit Tilburg

1984

Op de dag dat V.V.Heukelum 1 kampioen wordt, verongelukt keeper Chris de Jong. Hij rijdt met zijn auto tegen een boom. De vereniging is in diepe rouw.

1984-1985

Finale Nieuwsbladcup: V.V.Heukelum 1 - Rijswijkse Boys 1 6-1, met 1500 toeschouwers

1985-1986

Finale Nieuwsbladcup: V.V.Heukelum 1 - Arkel 1 0-2

1987

In gebruikname van een nieuwe veldverlichtings-installatie, totale kosten voor de 8 masten fl. 50.000,-

v.v.Heukelum 1 wint het Vijfherenlanden-toernooi

1994

De opening van een nieuwe ruime bestuurskamer, kleedruimtes, douches, verzorgingsruimte en berging. Met als omgevings-primeur: vloerverwarming. Keerpunt van de opening was de sloop van 't Praathuis. Dit onder de Heukelummers legendarische gebouw, wat de laatste jaren als bestuurskamer annex verzorgingsruimte functioneerde, was in zodanig slechte staat dat sloop de enige uitweg was.

1996

v.v.Heukelum 2 promoveert, dankzij de herindeling van de KNVB, naar de hoogste afdeling van reserve amateurelftallen, de reserve hoofdklasse.

v.v.Heukelum 1 degradeert voor het eerst in het bestaan naar de vierde klasse

2005

Heukelum viert in 2005 het 75-jarig bestaan. De receptie (april), het 24-uurs toernooi (mei) en het grote feestweekend (augustus) met de feesttent in de speeltuin worden een groot succes. Tijdens het feestweekend zijn er optredens van onder andere Wolter Kroes, De Sjonnies en Rowwen Hèze. Tijdens het feest biedt de selectie het bestuur een nieuw clublied aan. Ook wordt er een prachtige gedrukte versie van de jubileum clubkrant uitgebracht. Heukelum 1 komt uit in de nacompetitie en wordt daarin uitgeschakeld. Op 30 april wordt op De Vriezenwijk de beslissingswedstrijd om het kampioenschap in de 4e klasse E georganiseerd tussen WNC en Herovina. Hierbij zijn ruim 1500 bezoekers aanwezig.

2006

v.v.Heukelum 1 wordt kampioen in de vierde klasse en promoveert naar de 3e klasse. Ook Heukelum 3 en Heukelum 5 vieren het kampioenschap. Heukelum 5 is in seizoen 2005/2006 opgericht en wordt dus in het eerste seizoen gelijk kampioen. Heukelum C1 wint de regiobeker voor de B-categorie. In de finale, te Vuren, wordt Woudrichem C1 met strafschoppen verslagen.