Dames 1, een valse start

Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Vandaag zaterdag 25 September dan eindelijk onze eerste competitie wedstrijd in het seizoen 2021/2022. Onze tegenstander van vandaag vv Almkerk Vr2 , volgens onze scout een voormalig meiden 19 team wat al meerjarig met elkaar speelt.

Hoe stonden wij er eigenlijk voor als team. Als begeleiding hadden we in de aanloop naar het seizoen een beetje een onbestemd gevoel, er waren kort voor aanvang van het seizoen wat meiden gestopt maar gelukkig op het laatste moment ook wat dames bijgekomen zodat in ieder geval de selectie voldoende groot is om het seizoen in te vullen. Wij verwelkomen dus ook : Sandra, Lotte en Pien ( terug van weggeweest ) en Femke en Evita. Dames heel veel plezier bij ons leuke team.

Om 11:15 was het verzamelen geblazen , omkleden en beginnen aan de warming up. Onze selectie voor vandaag : Sigrid, Kim, June, Maureen, Loes, Chantal, Donna, Heleen, Marloes, Ichelle, Demy, Rosa, Dominique en Lotte. Start opstelling 4-4-2.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd in het kader van week van de scheidsrechter nog een kleinigheid aan de scheidsrechter van dienst Lex Heeres overhandigd. Klokslag kwart over twaalf werd de bal aan het rollen gebracht.

Over de eerste helft kunnen we kort samenvattend zeggen dat onze tegenstander een vlot combinerend elftal was met veel overzicht vanachter uit. Doordat onze twee spitsen in deze niet voldoende bij elkaar speelden kreeg Almkerk ook de vrijheid om onze defensie met lange ballen over de vleugels te pijnigen. Ondanks dat en het zoeken naar onze posities kwamen we tot twee maal toe op voorsprong. Maar even zo makkelijk kwam men terug tot 2-2. Totaal onnodig , maar als je in beide gevallen als een junior over de breedte verdedigd en dan bal verlies lijd dan kan je tegenstander zo doorlopen.

Ruststand 2-2

Onder het genot van een bakkie aanmaak kort de 1e helft doorgenomen en besloten om in onze vertrouwde 4-3-3 formatie verder te spelen.
Direct na de aftrap probeerden we het spel in handen te krijgen door op de juiste momenten druk te zetten op de achterhoede. Dit leverde snel resultaat op en kon de 3-2 genoteerd worden. Hierna vergaten we eigenlijk de wedstrijd definitief naar ons toe te trekken. Als je minimaal vier keer alleen voor de keeper komt te staan dan moet je gewoon scoren. Na een halfuur in de tweede helft zag je de krachten wegvloeien en dan gebeurt het onvermijdelijke , uit een scrimmage voor het doel werd de gelijkmaker binnen geknald. Op tijd floot de scheidsrechter van dienst voor weekend.

Conclusie van vandaag: Een wedstrijd met twee gezichten. Hier had echt meer ingezeten maar uiteindelijk moet je dan tevreden zijn met een punt. We hebben ook mogen constateren dat de conditie nog niet is wat het moet zijn. Maar we hebben wel kunnen zien dat er veel potentie zit.

Dus kom trainen en verzorg jezelf goed .

Eindstand 3-3