Te smalle selectie breekt Heukelum op tegen SVW

Kleine Schelluinsekade 5 C
4204TZ
GORINCHEM

Heukelum trad zaterdag hevig onderbezet aan tegen het Gorinchemse SVW. Trainer Ceton had binnen de mogelijkheden terecht gekozen voor een behoudende tactiek, die de ploeg tot tien minuten voor tijd zicht gaf op een gelijkspel. Het mocht helaas niet zo zijn, SVW bleek met 3-0 de sterkste.

We sommen even op: Naast de gestopte Ferry Meijdam (hernia) en Joell Papilaja (werk en fitheid) was Jeffrey van der Heiden één wedstrijd geschort, Lars van Honk met vakantie en op de blessurebank namen Sil van Putten en Thomas van Iperen plaats. Een te groot aantal voor de toch al smalle selectie van Ceton.

De verwachtingen tegen het sterke SVW, met onder ander oud Heukelum speler Adem Kahraman en regionale zaaltopper Mounir el Ouazizi in de gelederen, waren allerminst hoog. Het was dan ook geen verrassing dat 'de Gorinchemse streepjes' vooral balbezit hadden en Heukelum voornamelijk inzakte. Met een sterk compact defensief accent probeerde Heukelum op de snelheid te gokken van Tim Schwebke en vooral van Brennan Bieri, die door Ceton in de voorhoede werd geposteerd.

De eerste kansen waren voor de thuisploeg. Yoerik van't Pad redde een vrije trap van net buiten de zestien en Wilfried Prigge zag een inzet bijna in eigen doel verdwijnen. De bal belandde op de lat. Heukelum liet zich gelden met een cornerbal. SVW-keeper Perini plukte knap de bal van de voeten van Prigge, voordat de Heukelummer gevaarlijk kon worden. Bij een volgende Heukelumse uitval voorkwam het houtwerk Heukelums succes. Via een klutsbal voor het doel van SVW werkte Niels Labrie de bal tegen de kruissing.

Gaande de eerste helft leek SVW zich geen raad meer met het Heukelumse bolwerk. En juist toen iedereen dacht aan een doelpuntloze rust, sloeg SVW'er Musab Abdirahman toe. Een laatste corner viel vanuit de scrimmage op de lat en Abdirahman was erbij om de rebound te verzilveren.

De tweede helft veranderde weinig aan het spelbeeld. Naar gelang de helft vorderde kreeg Heukelum door dat onlangs de achterstand de tactiek uitstekend werkte. SVW liet zich steeds minder gelden en er kwamen kansen in de omschakeling. Na een prachtige Heukelumse aanval was Tim Schwebke dichtbij de gelijkmaker. De keeper van SWV Perini voorkwam met een fraaie reactie een Heukelumse doelpunt. Een volgende kopbal van Schwebke verdween ruimschoot over het Gorinchemse doel.

Een kwartier voor tijd was er opeens een soort patstelling. SVW speelde minutenlang de bal achterin rond. De Heukelummers lieten zich niet van de wijs brengen, trapten niet in het spelletje van de thuisploeg en lieten zich niet uit de tent lokken.

Een volgende kans van Tim Schwebke werd door keeper Perini klem gepakt. De Heukelumse supporters hadden het gevoel dat de 1-1 zeker mogelijk was en mogelijk was dit ook het gevoel van de ploeg. Groot was de teleurstelling toen SVW vlak voor tijd 2-0 en 3-0 aantekende. De eerste op naam van invaller Hakan Tatli en de 3-0 op naam van Hicham Farhou.

Al met al een verdiende overwinning voor SVW. Heukelum speelde knap tactisch gedisciplineerd, maar de tactiek leverde uiteindelijk niets op. Het is te hopen dat snel een aantal sterkhouders terugkeren.

Komende zaterdag staat wedstrijdnummer drie van de competitie op het programma.  Dan komt het GJS van oud-trainer Marco Verbeek op bezoek in Heukelum.  Om 14.30 uur wordt er afgetrapt aan de Groeneweg.

SVW 1 - Heukelum 1   1-0   (3-0)
45.   1-0   Musab Abdirahman
83.   2-0   Hakan Tatli
86.   3-0   Hicham Farhou

Heukelum: Yoerik van't Pad, Sil Veltman ('80. Redouan Berghout), Tim Verdier, Max Schaay, Niels LabrieGele kaart, Joey Oudshoorn, Chris van Bruggen, Tim Schwebke, Brennan BieriGele kaart ('85. Stan Looijen), Wilfried Prigge en Benjamin Meijdam.

SVW: Angelo Perini, Redwan OuajnanGele kaart, Denzel Libretto, Hicham Farhou (Kulubrhan Ghebretinsar Frezghi), Naser el Mousati (Hakan Tatli), Zeki Laaiti, Musab Abdirahman (Abdurahman Ahmed Kelifa), Adem KahramanGele kaart, Yosief Ghide Habtetsion, Mounir el Ouazizi en Adburrahman Zencirkiran.

Scheidsrechter: Roel Metsemakers.
Grensrechters: Bastiaan van Iperen (Heukelum en Leroy Timmermans (SVW)
Toeschouwers: Onbekend.