Gelijkspel tegen SVSSS voor de beker

SVSSS 1 (zon)

Rick van Loo (kopbal)
Onbekend (penalty)
Max Schaay (intikker)

29 augustus 2020 17:00

B. Cakir

Zaterdag stond de eerste bekerwedstrijd van seizoen 20-21 op het programma. In het Brabantse Udenhout nabij Tilburg moest worden aangetreden tegen SVSSS, Sportvereniging Sport Staalt Spieren, uit de zondagse 2e klasse F.

Op sportpark Zeshoeven noteerden we twee officiële debutanten aan Heukelumse zijde. Max Schaay startte in de basis en zou zijn debuut opluisteren met een doelpunt, en Jordi Kamp die de tweede helft in actie kwam. Verder begonnen Lars van Honk en Yoerik van't Pad op de bank. Beiden zijn hersteld van een blessure.

Heukelum was nog niet helemaal bij de wedstrijd toen de thuisploeg de score opende. Slecht verdedigen van de Heukelumse defensie was de oorzaak. Rick van Loo bracht Heukelum en SVSSS na bijna een half uur spelen op een gelijke stand. Van Loo kon een rebound van de lat inkoppen, nadat Sil van Putten op de lat schoot. De thee werd niet met deze 1-1 gelijke stand gehaald want na een verdedigende fout wees scheidrechter Cakir naar de Heukelumse stip en SVSSS verzilverde de strafschop.

Na de rust leek Heukelum de wedstrijd over de streep te trekken. Benjamin Meijdam stond succesvol aan het einde van een goede Heukelumse aanval waarbij hij door Ferry Meijdam met een steekbal werd bediend. Een kwartier voor tijd maakte Max Schaay er 2-3 van. Schaay gleed een lage voorzet van Sil van Putten binnen.

Toch moet Heukelum nog op zijn tellen passen want SVSSS kwam vlak voor tijd nog op 3-3 en kreeg in de laatste minuut nog een goede kans om de overwinning binnen te halen. Maar over de gehele wedstrijd gezien, heeft Heukelum twee beker-punten laten liggen, zeker qua kansen.

De andere wedstrijd in de bekerpoule tussen SC 't Zand en SC Kruisland wordt zondag gespeeld. Voor de beker krijgt Heukelum volgende week zaterdag bezoek van 1e klasser SC 't Zand.

SVSSS 1 - Heukelum 1   3-3   (2-1)

10.   1-0   SVSSS
28.   1-1   Rick van Loo
36.   2-1   SVSSS (strafschop)
57.   2-2   Benjamin Meijdam
74.   2-3   Max Schaay
82.   3-3   SVSSS

Heukelum: Ron de Nijs (Yoerik van't Pad), Tim Verdier, Wouter van Wijk (Jordi Kamp), Niels Labrie, Joell Papilaja (Wilfried Prigge), Rick van Loo, Semih Kaplan (Ferry Meijdam), Brennan Bieri (Lars van Honk), Sil van Putten, Max Schaay en Benjamin Meijdam.

SVSSS: Bjorn Boer, Dennis van Schijndel, Ruben Diederen, Bodhi Eilander, Dirk van den Aker, Jim de Laat, Lars Cornelissen, Max Tjoa, Stijn van de Brand, Sander Mallens en Bram van de Bijgaart.

Scheidsrechter: Bayram Cakir.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Roel Voermans (SVSSS).

Toeschouwers: 80.