4-4 gelijkspel in spektakelstuk tegen Woudrichem

Rick van Loo (schot)
Semih Kaplan (schot)
Dilles de Vries (schot)
Nick van Giessen (intikker)
Nick van Giessen (kopbal)
Nick van Giessen (schot)

7 december 2019 14:30

M. van de Luitgaarden

Opstelling

In een waar spektakelstuk werd zaterdag op De Vriezenwijk met 4-4 gelijkgespeeld tegen Woudrichem. Een razende start van Heukelum, na drieëntwintig minuten stond er een 4-0 voorsprong op het scorebord, werd in het vervolg van de wedstrijd door Woudrichem teniet gedaan.

Trainer Ceton lijkt zijn vaste basiselftal te hebben gevonden en begon in dezelfde basisopstelling als vorige week. Met Sil van Putten en Lars van Honk op het middenveld is er meer evenwicht in het team.

Heukelum begon uitstekend aan de wedstrijd. Binnen tien minuten stond het 2-0 door doelpunten van Sil van Putten en Benjamin Meijdam. Woudrichem rammelde verdedigend aan alle kanten. Heukelum liep vervolgens, door een geplaatste schot van Rick van Loo en een intikker met de buitenkant van Semih Kaplan, uit naar een comfortabele 4-0 voorsprong. Als Tim Schwebke, Rick van Loo en Semih Kaplan iets scherper waren geweest, had de score makkelijker hoger uit kunnen vallen.

Woudrichem probeerde met veel overtredingen, lange ballen en schoten van afstand het tij te keren. En dat lukte wonderwel nog voor rust, de ploeg kwam terug tot 4-2. Dilles de Vries vond op de Heukelumse zestien een gaatje om te schieten en schoot binnenkant paal de 4-1 binnen. En bij de 4-2 liep Nick van Giessen tegen een vrije trap aan en zag de bal het doel ingaan.

Na de rust werd er een offensief van Woudrichem verwacht, maar deze bleef lang achterwege. De gasten speelden opportunistisch, maar op een vrije trap en een kopbal na hoefde Yoerik van ‘t Pad zich niet druk te maken. Een doelpunt voor Heukelum lag veel meer voor de hand. Met opgelegde kansen voor Benjamin Meijdam (2x), Semih Kaplan en Rick van Loo was het een wonder dat het 4-2 bleef. En daar waar je zelf de kansen niet maakt... tien minuten voor tijd kopte Nick van Giessen een corner via het been van Semih Kaplan binnen.

Woudrichem ging naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Heukelum leek vol te houden, tot een minuut voor tijd. Sil van Putten kopte een vrije trap voor de voeten van Nick van Giessen en de Woerkummer schoot via Tim Verdier de gelijkmaker binnen. Van Giessen scoorde zo zijn derde doelpunt en ontpopte zich met deze hattrick als reddingsboei voor Woudrichem.

Het Heukelumse gevoel was na afloop dubbel. Ondanks een goede wedstrijd werd het gelijkspel als een teleurstellende nederlaag ervaren. Toch is er vertrouwen en maakt Heukelum een goede periode door. Het is nu zaak om het vertrouwen ook om te zeten in punten.

Komende zaterdag staat de laatste competitiewedstrijd van 2019 op het programma. Om 15:00 uur wordt er in Zwijndrecht aangetreden tegen koploper VVGZ (Voetbal Vereniging Gelukvogels Zwijndrecht).

Heukelum 1 - Woudrichem 1   4-4   (4-2)

06.   1-0   Sil van Putten
09.   2-0   Benjamin Meijdam
18.   3-0   Rick van Loo
23.   4-0   Semih Kaplan
27.   4-1   Dilles de Vries
37.   4-2   Nick van Giessen
81.   4-3   Nick van Giessen
89.   4-4   Nick van Giessen

Heukelum
: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk, Rick van Loo ('92. Milan van de Werken), Tim SchwebkeGele kaart, Semih Kaplan ('86. Omer Faruk DumanGele kaart), Brennan Bieri, Sil van Putten, Benjamin MeijdamGele kaart en Jeffrey van der Heiden.

Woudrichem: Aljan Dekker, Corné Nijhof, Danny Schaap, Danny van der Matten, Tim Saaman, Swen Weusthof, Jamy GoemaatGele kaart, Yoeri Duyzer ('66. Bori Secreve), Dillis de Vries ('84. Roy van Sonsbeek), Nick van GiessenGele kaart en Harjo RuisGele kaart.

Scheidsrechter: Michel van de Luitgaarden.
Assistent-scheidsrechter: Gerrit Kon.
Assistent-scheidsrechter: Niels van Dalen (Woudrichem).

Toeschouwers: 150.