Eerste oefenduel eindigt in verlies

Peursum 1

17 augustus 2019 14:30

J.A. de Jong

Opstelling

Zaterdag speelde Heukelum zijn eerste oefenwedstrijd in aanloop naar het nieuwe seizoen 2019-2020. Op de Vriezenwijk was vierdeklasser Peursum te gast.

De nieuwe hoofdtrainer Jerome Ceton kon nog niet beschikken over een complete selectie, maar liet wel liefst eenentwintig spelers minuten maken. Zowel de eerste als de tweede helft liet de oefenmeester een mix van 1e en 2e elftalspelers spelen.

85 aanwezige toeschouwers zagen dat er veel nieuwe gezichten in het Heukelumse shirt rondliepen. Drie nieuwe spelers de eerste helft: Jeffrey van der Heijden, Tim Verdier en Jeroen Bos (overgekomen van de JO19). Vijf de tweede helft: Mehmet Uysal, Rick van Loo, Brennan Bieri, Ömer Faruk Duman en Giomaro Sihasale.

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend, binnen een kwartier stond het 2-1 voor Heukelum. Joey Oudshoorn opende na acht minuten de score. Een minuut later had Peursum al de 1-1 achter keeper Yoerik van't Pad liggen. Heukelum was sterker en drukte dat binnen het kwartier uit in een 2-1 voorsprong door een doelpunt van Benjamin Meijdam.

Na het openingskwartier kwam de wedstrijd meer in evenwicht. Aan Heukelumse zijde was er duidelijk onwennigheid. Beide teams kregen een aantal kansen, maar tot de rust kwamen beide teams niet meer tot scoren.

In de tweede helft kwam er een compleet ander v.v.Heukelum binnen de lijnen, trainer Ceton bracht tien nieuwe namen en alleen aanvoerder Lars van Honk bleef staan. Een onwennige Heukelumse laatste linie kreeg bij de eerste de beste aanval van Peursum een tegengoal te verwerken, 2-2.

Heukelum trok het spel naar zich toe. Vooral in aanvallend opzicht brachten de nieuwe krachten Brennan Bieri, Rick van Loo en Giomaro Sihasale een boost aan energie in het team. Met veel spelers voor de bal was het spel soms te aanvallend waardoor Peursum via de counter een aantal keren gevaarlijk voor de debuterende doelman Mehmet Uysal kon verschijnen.

Een Heukelums doelpunt hing lange tijd in de lucht, maar bleef uit. Aan de andere kant profiteerde Peursum  vijf minuten voor tijd van een onoplettendheid in de Heukelumse verdediging en de gasten kwamen op een 2-3 voorsprong. Dat Heukelum vervolgens niet minimaal tot een gelijkspel kwam, mag een wonder heten. Milan van der Werken, Rick van Loo en Giomaro Sihasale kregen elk een honderd procent kans, maar kwamen niet tot score.

Een nederlaag in deze eerste oefenwedstrijd zegt nog niet zo veel. Trainer Jerome Ceton zal een stuk wijzer geworden zijn van deze wedstrijd waarin hij eenentwintig spelers minimaal een helft in actie kon zien. Het moge wel duidelijk zijn dat het smeden van een 2e klasse waardig elftal nog enige tijd gaat kosten.

Komende zaterdag 24 augustus staat de tweede oefenwedstrijd op het programma, dan wordt er om 14.30 uur afgetrapt op de Vriezenwijk tegen derdeklasser Vuren.

Heukelum 1 - Peursum 1   2-3   (2-1)

08.   1-0   Joey Oudshoorn
09.   1-1   Onbekend
14.   2-1   Benjamin Meijdam
46.   2-2   Onbekend
85.   2-3   Onbekend

De volgende spelers kregen speelminuten
: Yoerik van't Pad, Mehmet Uysal, Waldo Geenen, Wilfried Prigge, Johan Niessing, Tim Verdier, Jeffrey van der Heijden, Lars van Honk, Benjamin Miejdam, Joey Oudshoorn, Jeroen Bos, Christian van der Meijden, Wouter van Wijk, Stefan Nijhoff, Joell Papilaja, Rick van Loo, Brennan Bieri, Ömer Faruk Duman, Niels Labrie, Giomaro Sihasale en Milan van der Werken.

Toeschouwers: 85
Scheidsrechter: J.A. de Jong.