Competities Heukelum 1 en 2 stilgelegd

2 december 2021 22:00

Marco van Honk

De KNVB heeft vandaag besloten de competities voor de A-categorie vanaf maandag 6 december tot aan de winterstop stil te leggen. Dat betekent dat voor Heukelum 1 en 2 met onmiddellijke ingang de winterstop ingaat.

Bij de A-categorie is de intensiteit bij wedstrijden hoog en dient de training als tactische maar ook fysieke voorbereiding. Niet trainen bij deze groep zou voor een langere periode zeer onlogisch en onverantwoord zijn.

In de B-categorie blijft het programma voor 11 en 18 december staan, zodat circa 85% van de amateurvoetballers in elk geval eenmaal per week kan sporten. Dit geld dus voor alle andere teams van onze club,

Bij het recreatief voetbal ligt de intensiteit bij wedstrijden aanmerkelijk lager. Trainen gebeurt minder frequent en minder intens. Als voor deze categorie niet alleen de trainingen maar ook nog de wedstrijden worden geschrapt, dan loop men het risico op bewegingsarmoede.

Het doel is om alle competities na de winterstop (half januari 2022) te hervatten, maar uiteraard is dat afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland en de maatregelen van het kabinet.