Corona: Kleedkamers open en trainen zonder restricties

2 juni 2021 20:45

Marco van Honk

Woensdag zijn er door de regering weer een aantal versoepelingen doorgevoerd. Zo zal er zaterdag bij de jeugd worden gestart met de wedstrijden voor de Regio Cup tegen andere verenigingen. Kijk in het programma voor de wedstrijden.

Verder is het voor senioren weer mogelijk een onderling trainingswedstrijdje te spelen bij de eigen vereniging zonder beperking in en zonder dat er onderling 1,5 meter afstand gehouden hoeft te worden.

Ook de kleed- en doucheruimtes zullen vanaf zaterdag weer open zijn voor de spelers.

Het is ook weer toegestaan om de kantine te openen, natuurlijk onder voorwaarden. Dat de kantine zaterdag open zal gaan is echter nog onduidelijk. Op het moment zijn er nog geen vrijwilligers gevonden voor de bardienst.

Dus nog even voor de duidelijkheid:

• De kleed- en doucheruimtes zijn open
  • Iedereen, ook de senioren boven de 27-jaar mogen weer op een normale manier trainen en onderlinge wedstrijden voetballen.
  • Jeugdteams mogen wedstrijden spelen tegen teams van andere clubs in de Regio Cup
  • Vooralsnog blijft de kantine en mogelijk ook het terras gesloten, indien geen vrijwilligers worden gevonden voor de bardienst.
  • Publiek is niet toegestaan.
  • Alleen voor ouders van bezoekende partijen, die het vervoer voor de spelers verzorgen, wordt een uitzondering gemaakt.