Covid: Versoepeling trainen en terras beperkt open

19 mei 2021 9:30

Marco van Honk

Vandaag, woensdag 19 mei, zijn er een aantal versoepelingen ten aanzien van de Covid-maatregelen ingegaan. Voor onze club wil het zeggen dat er een kleine versoepeling komt voor de trainende senioren vanaf 27 jaar en een iets grotere versoepeling ten aanzien van het bezoek aan het sportpark en het nuttigen van een drankje op het terras.

Trainingen

Vanaf vandaag mogen spelers vanaf 27 jaar in groepen trainen van maximaal 30 personen en met een onderlinge afstand van 1,5 meter. Voor jeugd en volwassenen tot en met 26 jaar gold en geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijden spelen.

De kleed- en doucheruimtes blijven gesloten!

Voor alle duidelijkheid:

• Wedstrijden zijn tot nader order niet toegestaan.
  • Spelers vanaf 27 jaar mogen trainen in groepen van 30 personen en met onderling 1,5 meter afstand.
  • Voor Jeugd en volwassenen tot en met 26 jaar zijn er geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training.
  • Jeugd en volwassenen tot en met 26 jaar mogen onderling trainingswedstrijden spelen bij de eigen vereniging.
  • Kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.

Terras

De versoepeling maakt het ook mogelijk om het terras van De Vriezenwijk weer open te stellen. het bestuur heeft besloten dat het terras vanaf zaterdag 22 mei wekelijks geopend zal zijn van 12.00 tot 18.00, voor sporters die na het sporten iets willen drinken op het terras. Dit maakt het na lange tijd weer mogelijk om op de Vriezenwijk te genieten van een drankje. Het is niet mogelijk een drankje te nuttigen in de kantine.

Let op: Voor bezoekers is het nog steeds niet toegestaan om als toeschouwer bij een training of wedstrijd aanwezig te zijn.

Er mogen maximaal 50 personen op het terras aanwezig zijn en maximaal twee personen bij elkaar op anderhalve meter afstand, tenzij het om mensen uit hetzelfde huishouden gaat. Bij aankomst dient eenieder zich te registreren.

Voor alle duidelijkheid:

• Het terras is vanaf zaterdag 22 mei wekelijks geopend van 12.00 tot 18.00.
  • Wil je plaatsnemen op het terras dan is registeren verplicht.
  • Er mogen maximaal vijftig personen op het terras en maximaal twee personen op anderhalve meter afstand, tenzij het om mensen uit hetzelfde huishouden gaat.
  • De kantine blijft gesloten.
  • Publiek is niet toegestaan.

We verzoeken iedereen de maatregelen te respecteren en zijn verantwoordelijkheid te nemen. Zo kunnen we de komende periode eindelijk weer genieten van een drankje op De Vriezenwijk!