Verstrekking en gebruik (non-)alcoholische dranken

8 december 2013 0:00

Marco van Honk

Wettelijke- en KNVB regelgeving zorgen ervoor dat het bestuur met ingang van 1 januari 2014 een aantal wijzigingen in de verstrekking van zowel alcoholische als non-alcoholische dranken moet doorvoeren. Zo worden op wedstrijddagen uitsluitend dranken uitgeschonken in kunststof bekers.

Wettelijke- en KNVB regelgeving zorgen ervoor dat we met ingang van 1 januari 2014 een aantal wijzigingen in de verstrekking van zowel alcoholische als non-alcoholische dranken doorvoeren.

Per 1 januari 2014 is het wettelijk verboden om aan personen jonger dan 18 jaar alcoholische dranken te verstrekken.

Onze vereniging vormt geen uitzondering op de regel, de barmedewerkers zijn hierover duidelijk geïnstrueerd en zullen  – zoals het hoort – dan ook verstrekken volgens de nieuwe regelgeving.

Omdat wij naast een kantine en een serre ook over een terras beschikken hebben we  te maken met verschillende regelgevingen. Hieronder zetten we deze voor u op een rijtje.

Terras

Op wedstrijddagen zijn op het terras uitsluitend dranken uitgeschonken in kunststof bekers en PET-flesjes toegestaan. Glaswerk en blikverpakkingen (Redbull e.d.) zijn van 08.30 tot 16.15 uur verboden op het terras.

Buitenruimte, anders dan het terras

Op wedstrijddagen zijn uitsluitend frisdrank uitgeschonken in kunststof bekers en PET-flesjes  toegestaan voor buitengebruik anders dan op het terras. Alcoholische dranken en blikverpakkingen mogen dus niet elders op het terrein worden meegenomen en/of gebruikt.

Om het u allen mogelijk te maken buiten van uw dranken te genieten zullen onze barmedewerkers van 08.30 tot 16.15 uur de dranken voor u in kunststof bekers uitschenken, alcoholische dranken zoals gebruikelijk vanaf 12.00 uur.

Kantine en serre

Voor alle dranken die binnen worden gebruikt geldt dat de standaard verpakkingsvorm gehandhaafd blijft. Heeft u een voorkeur voor glas of fles dan geniet u hiervan in de kantine of in de serre!

Het bestuur vertrouwt erop een ieder hiermee voldoende te informeren en rekent op uw medewerking. Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben: wij staan u graag te woord.