Oude tenues voor Keniaanse voetbalhelden

12 maart 2014 0:00

Marco van Honk

Miranda de Groot, preventieassistente bij Mondzorg Leerdam en moeder van v.v.Heukelum-jeugdspelers Anna en Daan de Groot, reisde in samenwerking met Dutch Dental Care naar Kenia. Miranda overhandigde namens de v.v.Heukelum een tenue aan de lokale voetbalhelden.

Miranda de Groot, preventieassistente bij Mondzorg Leerdam en moeder van v.v.Heukelum-jeugdspelers Anna en Daan de Groot, reisde in samenwerking met Dutch Dental Care naar Kenia. Hoofddoel was bij te dragen aan de tandzorg in Kenia, maar Miranda overhandigde ook namens de v.v.Heukelum een tenue aan de lokale voetbalhelden. HIeronder haar korte verslagen foto's.

Hier mijn reisverslag van mijn reis naar Kenia in samenwerking met Dutch Dental Care.

De jeugdafdeling van VV Heukelum heeft oude tenuetjes gesponsord voor de lokale voetbalhelden die vol trots deze tenues gedragen hebben.

20140312Kenia1

Miranda de Groot en tandarts Klaas van der Burg temidden van het team met de v.v.Heukelum tenues

Er was een wedstrijd georganiseerd tussen de twee schoolteams. Eén team met kleding van v.v.Heukelum en één team met kleding van Ajax. Deze tenues waren zeer welkom en werden met veel enthousiasme in ontvangst genomen.

20140312Kenia2

Miranda de Groot met de v.v.Heukelum fansjaal

Ik ben samen met tandarts Klaas van der Burg naar Kenia gegaan en heb daar samen met nog 3 andere tandartsen een kaakchirurg, 2 mondhygiënistes en 5 assistentes een basisschool tandheelkundig behandeld. Dit was zeer welkom aangezien er in Kenia weinig tot geen tandartsen zijn. Ook hebben wij daar veel van de lokale bevolking behandeld. Dit uiteraard op vrijwillige basis, met behulp van de nodige sponsoren.

20140312Kenia3

Het 'Ajax'-team met v.v.Heukelum fansjaal

Terugkomend op de wedstrijd. Vooraf werd er op het heetst van de dag 12.00 uur bij 40gr C. eerst een goede warming up gedaan. Er werd op blote voeten gevoetbald met uitzonering van één speler die waarschijnlijk ergens een tweedehands paar voetbalschoenen op de kop had getikt. Respect voor deze jongens!!

20140312Kenia4

Potje voetballen

De uitslag was niet erg belangrijk maar het VV Heukelum team werd verslagen met 2-1 door het Ajax team, waarbij opgemerkt dat er niet zo goed naar leeftijd werd gekeken.

Zeer vermoeid maar zeker een voldaan gevoel over gehouden van deze reis.

Groet, Miranda de Groot Preventieassistente Mondzorg Leerdam.
( moeder van VV Heukelumspelers Anna en Daan de Groot).