Voetbaljournaal: Menno Dekker bij Heukelum herenigt met Jerôme Ceton

24 augustus 2022 22:15

Op VoetbalJournaal.com lezen we deze week een interview met Menno Dekker, dit seizoen nieuw in de selectie.

Heukelum kan dit seizoen gaan profiteren van de scoringsdrift van Menno Dekker. De centrumspits komt over van Schelluinen. De 21-jarige Gorinchemer heeft al geruime tijd een vriendin in het krakelingenstadje.

Menno Dekker debuteerde op 15-jarige leeftijd bij het SVW van trainer Arie Schep. Hij gold als een van de grootste talenten van Gorinchem. De kwaliteiten van de jonge sterke spits vielen op bij NAC, dat hem naar Breda haalde. Via SVW en Schelluinen strijkt hij straks dus in Heukelum neer. ,,Ik kom er uiteraard steeds vaker en toen men maar bleef vragen waarom ik er niet zou komen voetballen, ben ik daarover gaan nadenken. Het oogt als een sfeervolle club, een leuke accommodatie en aardige gasten. Bovendien ken ik trainer Jerôme Ceton al lang. Hij was bij ons in Gorinchem in het verleden mijn gymnastiekleraar. Ik heb besloten de stap te wagen. Het is wel leuk weer eens elders in de keuken te kijken.”

Na SVW, NAC en Schelluinen wordt Heukelum zijn vierde club. Dat hij doelpunten kan maken bewees hij onlangs nog. Dekker schoot Schelluinen op 21 mei op de campus van de Tilburgse studenten misschien wel naar de tweede klasse. Zijn 1-2 betekende alsnog de volle winst bij TSVV Merlijn. ,,Ik voel mij eindelijk weer de oude Menno. Sinds ik in 2017 van SVW naar Schelluinen ben gekomen was ik nooit echt volledig fit. Ik bleef maar last van mijn liezen houden. Ik ben nog meer gaan trainen en ben wat kilo’s kwijt. Dat heeft wel meegeholpen. Pas toen Philip den Haan tussentijds vertrok ben ik bij Schelluinen bij het eerste elftal aangesloten.”
Bron: Voetbaljournaal.com