Jan de Groot: "Het is tijd voor iemand anders"

26 september 2020 17:00

Onlangs is de najaarseditie van de regionale voetbalkrant het VoetbalJournaal verschenen. Hierin een interview met voorzitter Jan de Groot over zijn naderende afscheid.

In oktober neemt Jan de Groot (52) afscheid als voorzitter van v.v.Heukelum. Na een mooie periode van zes jaar vindt de clubman het tijd voor een andere leider van de vereniging.

Met een uitgebreid verhaal op de clubwebsite kondigde Jan de Groot eind augustus zijn vertrek als voorzitter. Hij zwaait niet af omdat hij de functie niet meer leuk vindt, want de clubman voelt zich nog altijd thuis op sportpark De Vriezenwijk. “Maar er is meer dan voetbal. Ik ga meer tijd doorbrengen met mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen, maar ik zal zeker betrokken blijven bij de club. Wellicht ga ik in een commissie zitten en bij het eerste zal ik af en toe langs de lijn staan.”
Voorzitter v.v.Heukelum Jan de Groot

Het is logisch dat De Groot v.v. Heukelum niet helemaal loslaat, want hij koestert veel liefde voor de dorpsclub. Hij speelde negentien jaar in het eerste team van de rood-witten en voetbalde zelfs tot en met zijn 60ste in het veteranenteam. “Het is dat ik fysieke problemen kreeg, anders had ik nog gespeeld”, zegt hij. De Groot is ontzettend trots op de vereniging. “We zijn niet groot, maar krijgen samen veel voor elkaar. Met onze topvrijwilligers hebben we zelf ons eigen complex een tijd geleden grondig gerenoveerd. En het zegt ook iets dat we als kleine club al een paar jaar in de tweede klasse spelen zonder spelers te betalen.”

De Groot hoopt van harte dat meer jeugdleden de weg vinden naar sportpark De Vriezenwijk. Als de club dat voor elkaar krijgt, gaat Heukelum volgens hem een rooskleurige toekomst tegemoet. “Ons sportpark is prachtig en de leden hebben hart voor de club. Ik hoop dat er nu een nieuwe voorzitter opstaat.” Aan welke eisen moet deze voldoen? “Je moet mensen binden en enthousiasmeren en een goed oog voor ontwikkelingen hebben. Ik heb er vertrouwen in dat ik het stokje met een goed gevoel ga overdragen.”

> Klik hier voor de volledige editie van VoetbalJournaal (pdf)

Bron: VoetbalJournaal.com