VoetbalJournaal transfertalk met Max Schaay

15 september 2020 10:15

Op VoetbalJournaal.com lezen we deze week in de rubriek "Transfertalk" een interview met Max Schaay, over de overstap naar onze club.

Heel zijn leven voetbalt Max Schaaij (21) al bij LRC, maar nu heeft hij vanwege een blessure gekozen om over te stappen naar v.v. Heukelum. Schaaij begon op zijn vijfde met voetballen en is ook nog actief geweest in een KNVB Regio team in Utrecht. Rond zijn 19e mocht hij voor het eerst invallen.

Schaaij heeft een ambitie om in het eerste elftal te spelen van v.v. Heukelum, ook heeft hij goede verhalen gehoord over zijn toekomstige club. “Door blessures heb ik voornamelijk in het tweede elftal gespeeld als aanvoerder. We hebben in de reserve hoofdklasse een aantal leuke jaren gehad. Echter zijn wij vorig jaar gedegradeerd met het tweede elftal.  Aan het begin van het seizoen deed ik een stapje terug bij de selectie om rustig te herstellen. In de laatste 2 jaar heb ik veel gespeeld en een goed niveau bereikt. Gedurende dit seizoen kreeg ik dan ook weer de ambitie om in een eerste elftal te spelen. Ik ben benaderd door verschillende clubs, waaronder Heukelum. Maar bij Heukelum kende ik veel jongens en met name door de gesprekken met de trainer ‘Jerôme Ceton’ was ik overtuigd. De verhalen van teamgenoten die al eerder de stap hadden gezet waren ook uiterst positief en het feit dat Heukelum gras heeft juich ik ook enorm toe. Daarbij denk ik dat het voor mij persoonlijk een erg mooie stap is, een nieuwe uitdaging en het motiveert enorm”.

v.v.Heukelum - Max Schaay

De blessure van Schaaij zorgde ervoor dat zijn tijd bij LRC een klein smetje kreeg. “Ik kijk terug met een heel warm gevoel, LRC is en blijft mijn club. Zo hebben we dit seizoen een erg goed seizoen gedraaid terwijl wij bij voorbaat al waren afgeschreven. In de jeugd heb ik ook hele mooie herinneringen gemaakt, van kampioen worden tot in het Utrecht stadion spelen. Maar ook de nacompetitie wedstrijd tegen HSSC’61 als A-junior was een hoogtepunt. Ik heb een mooie ontwikkeling door gemaakt en vrienden voor het leven gemaakt”.

Schaaij kijkt ook vooruit op hopelijk een mooie tijd bij Heukelum. “Het is een mooie stap, maar je moet niet te lang daarin blijven hangen. Ik ga mijn uiterste best doen om zoveel mogelijk te spelen. Daarvoor moet ik keihard werken en het laten zien. Daarbij hoop ik op een mooi jaar. Als ik kijk naar de selectie geeft dat mij een hoopvol gevoel. Ik zal er alles aan doen om van toegevoegde waarde te zijn voor Heukelum. Ik kijk erg uit naar het aankomende seizoen, het is nog maar even afwachten hoe dat precies gaat lopen door de huidige situatie, desondanks heb ik er enorm veel zin in. We zitten in een mooie competitie met leuke en aansprekende tegenstanders. Ik kijk er erg naar uit om met mijn teamgenoten er een mooi en zowel succesvol seizoen van te gaan maken”.

Het was wel een moeilijk keuze voor Schaaij, LRC is en blijft toch zijn club. “Ik heb natuurlijk heel mijn carrière maar bij één club gespeeld, dus het is logisch dat ik bepaalde dingen ga missen. Zo zal ik mijn vrienden missen die in andere elftallen spelen maar ook bepaalde mensen van de club. Ik ga de vrijwilligers en supporters binnen de vereniging missen. Het was daar vertrouwd, maar het is denk ik ook goed om uit je comfort zone te komen en de stap te maken wanneer nodig. Ik heb het gevoel dat ik klaar ben voor een volgende stap, Heukelum is zeker een mooie stap en mooie club”.

Bron: VoetbalJournaal.com