Gelijkspel tegen Meerkerk

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag stond oefenwedstrijd nummer drie voor Heukelum 1 op het programma. In Meerkerk werd aangetreden tegen de plaatselijke sportvereniging.

Na een overwinning op 4e klasser Lekvogels vorige week zaterdag en een flinke nederlaag tegen 2e klasser SVW afgelopen dinsdag was de verwachting dat 3e klasser Meerkerk een meer gelijkwaardige tegenstander zou zijn. En zo bleek ook.

In de stromen de regen was de Heukelumse verdediging al direct niet bij de les en zag keeper Max Borowski een inzet van Meerkerk voorlangs gaan. Daarna nam Heukelum het heft over en faalde Ronan Feunekes oog-in-oog met de doelman van Meerkerk. Er waren meer kansen voor Heukelum. Milan van de Werken mikte van dichtbij te hoog en Ronan Feunekes kwam net te laat om de bal in een leeg doel te glijden.

Yoerik van't Pad opende de score, alleen niet voor Heukelum. De verdediger gleed de bal ongelukkig achter Max Borowski. 1-0 voor de thuisploeg.

In de tweede helft begon Heukelum voortvarend. Menno Dekker was in de spits afgelost door Tim Schwebke. Kort na rust kwam Heukelum op gelijke hoogte door een schot van Michiel den Hartog. Het schot werd van richting veranderd door een speler van Meerkerk waardoor de doelman kansloos was, 1-1.

Over het Heukelumse spel was nogal wat aan te merken. Zo werd werd onzorgvuldige gespeeld en veel balverlies geleden. Het speelde Meerkerk in de kaart en de thuisploeg had dan ook meer balbezit. Maar de ploeg deed daar niet veel mee. Een kop-kans en een schot waren het resultaat.

Kansen waren er over en weer. Ronan Feunekes kreeg de grootste kans. De aanvaller kon, na een diepe bal van Thomas van Iperen, door naar de doelman van Meerkerk. Feunekes passeerde de doelman, maar zag hierbij de bal te veel vaart meekrijgen waardoor deze de achterlijn passeerde.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Meerkerk 1 - Heukelum 1   1-1   (0-1)
37.   1-0   Yoerik van't Pad (eigen doelpunt)
51.   1-1   Michiel den Hartog