Penaltykiller Borowski kan nederlaag tegen BLC niet voorkomen

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Max Borowski blonk zaterdag uit en stopte liefst drie strafschoppen. Het optreden van de Heukelumse goalie kreeg geen glas omdat zijn team ver ondermaats speelde en op de Vriezenwijk met 0-2 verloor van BLC.

Sil Veltman (blessure), Darèl Visser (blessure), Menno Dekker (vakantie),en Joey Oudshoorn (vakantie). Een flink rijtje waar trainer Ton Delfgou geen beroep op kon doen. Hij had dus opnieuw geen keuze uit een voltallige selectie.

De oefenmeester zal het debuut in de 3e klasse heel anders hebben voorgesteld. De verdedigende problemen uit de voorbereiding bleken zaterdag niet opgelost. Vanaf het eerste signaal werd er flink geschutterd en de gasten uit Den Bosch moeten zich hebben verbaasd hoe makkelijk ze soms richting het Heukelumse doel konden voetballen.

Dat Heukelumse doel werd met verve verdedigd door Max Borowski. De jonge doelman kon zich onderscheiden en stopte twee strafschoppen. Hiernaast telden we ook nog eens vier reddingen. Maar toch kon de doelman een 0-2 achterstand in de rust niet voorkomen. Die stand was na 13 minuten al bereikt. Eerst zag de Heukelumse verdediging voor het Heukelumse doel drie spelers van BLC 'over het hoofd', Twan Passon scoorde 0-1. Vervolgens was de organisatie aan Heukelumse zijde volledig weg en profiteerde Max Opsteeg met de 0-2.

Ook aanvallend hield het allemaal niet over. Heukelum kreeg in de eerste helft eigenlijk geen noemenswaardige kans. Alleen een doorgebroken Ronan Feunekes had een strafschop moeten krijgen, toen hij in de zestien werd neergelegd. Had, want scheidsrechter Den Hertog kenden niets toe.

In de tweede helft ging Milan van de Werken achterin spelen. Ronan Feunekes werd door Delfgou naar het middenveld gehaald en de fysiek sterke Lou van Dalen mocht het in de spits als stormram gaan proberen. In eerste instantie haalde het niets uit. Na een Heukelumse handsbal kreeg BLC zelfs opnieuw een strafschop te nemen. Maar deze middag was Max Borowski niet te kloppen, wat betreft strafschoppen. Opnieuw stopte de doelman een strafschop.

Heukelum ging met meer risico te spelen en kwam wat beter in het spel. BLC wachtte geduldig op de counter met de ruimte die ging vallen. In de 61e minuut vuurde, de verder onopvallend spelende, Michiel den Hartog voor het eerst op doel. Een prooi voor BLC keeper Justin Chaitram. Tweemaal een scrimmage voor het doel van BLC bracht ook geen geluk voor Heukelum, evenals een schot van Lars van Honk op de lat. De ingevallen Stefan Nijhoff werd tegen het einde van de wedstrijd een strafschop onthouden. En ook een vrije trap van Thomas van Iperen had geen geluk toen doelman Chaitram de bal uit de kruising dook en via de lat over zag gaan. Heukelum had zomaar een aansluitingstreffer kunnen scoren. Aan de anders kant had BLC ook zomaar kunnen uitlopen tot vier of vijf doelpunten als Max Borowski niet een aantal knappe reddingen had verricht.

Volgende week speelt Heukelum in Oss tegen OSS'20. We hopen dat er supporter de weg zullen vinden richting het sportcomplex in Oss want de aanvangstijd van 16.00 uur is nie tbepaald gunstig.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Heukelum 1 - BLC 1   0-2   (0-2)
11.   0-1   Twan Passon
13.   0-2   Max Opsteeg

Heukelum: Max BorowskiGele kaart, Lou van Dalen ('65. Loek van Zee), Lars van Honk, Michiel den HartogGele kaart, Redouan Berghout ('75. Stefan Nijhoff), Ronan Feunekes, Siebrecht Kluitenberg, Thomas van Iperen, Ricardo Papilaja ('46. Jelle Looijen), Milan van de Werken en Yoerik van 't PadGele kaart

BLC: Justin Chaitram, Bryan de GierGele kaart (Goof Damen), Rogier Noordman, Angelo StooveGele kaart, Sasha Gielis, Jori Pallada, Max Opsteeg, Twan Passon (Luc Pelleboer), Bilal Alla (Ties van der Aa), Niels van den Hoek en Jelmer ter Avest (Matthew MaasGele kaart). Opmerking: Niek van HelvoortGele kaart.

Scheidsrechter: Henri den Hertog.
Assistent-scheidsrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Tristan Maas (BLC).

Toeschouwers: 75.