Heukelum verslaat DESK op De Vriezenwijk

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Na een tweetal forse competitienederlagen heeft Heukelum zaterdag de rug gerecht. Op de Vriezenwijk waren de mannen van trainer Ton Delfgou DESK uit Kaatsheuvel met 3-1 de baas.

Het voor Heukelum onbekende DESK maakte in seizoen 2020/21 de overstap van het zondag naar het zaterdagvoetbal, startende in de 4e klasse. Een seizoen later werd het kampioenschap gevoerd naar de 3e klasse en vorig seizoen verloor de ploeg in tweede ronde van de de nacompetitie voor een plaats in de 2e klasse.

De Heukelumse formatie trad aan zonder aanvoerder Lars van Honk. Trainer Delfgou liet Maarten Pronk op het middenveld debuteren en haalde Joey Oudshoorn en Ricardo Papilaja weer naar de achterste linie. Opvallend was dat Papilaja als rechtsback fungeerde.

Na een aantal speldenprikken over en weer was de eerste serieuze kans voor Heukelum. Thomas van Iperen werd op rechts gelanceerd. Zijn voorzet werd gemist door de te laat inkomende Redouan Berghout. De bezoekers hadden meer balbezit en creëerden aanvankelijk ook een aantal kansen. Max Borowski mocht aantreden bij een schot van zestien meter en toen DESK-speler Tom Rommens opeens voor de Heukelumse goalie opdook.

Heukelum probeerde gegroepeerd te voetballen en met snelle aanvallen gevaar te stichten. Dat lukte na een kleine dertig minuten prima toen een fraaie aanval over een aantal schijven, door Michiel den Hertog werd afgerond.

DESK probeerde met een kopbal (ver naast) en een schot van aanvoerder Tom Rommens (rakelings naast) de aansluiting te krijgen. Maar de beste kans was voor Heukelum toen Redouan Berghout vanaf de achterlijn de bal teruglegde op de vrijstaande Tim Schwebke. Schwebke verzilverde de vrije kans niet en schoot naast.

Al snel in de tweede helft kwam Heukelum op 2-0 voorsprong. De keeper van DESK redde op een poging van Tim Schwebke, maar hij kon niet voorkomen dat Michiel den Hartog in de rebound zijn tweede van de middag kon aantekenen. Thomas van Iperen had vervolgens de 3-0 op zijn schoen maar kreeg voor een vrijwel open doel net een zetje mee en kon zo niet succesvol afronden.

Opnieuw waren er kansen over en weer. Het was de vraag of DESK terug kon komen in de wedstrijd of Heukelum de wedstrijd definitief naar zich toe zou trekken. Na een aantal prima reddingen van Max Borowski, onder andere bij een één-tegen-één-situatie, werd het dat laatste.

Michiel den Hartog was met een lob dichtbij een derde treffer. Die derde treffer kwam er wel, maar van de voeten van Tim Schwebke. Een goede actie van invaller Jelle Looijen werd nog gekeerd door DESK keeper Dijst, de rebound van Tim Schwebke vloog er wel in.

Een moment later claimde DESK een strafschop en ontstond er wat tumult. Enige frustratie aan de zijde van de bezoeker was mogelijk de oorzaak. In ieder geval ging scheidsrechter Van Dalen niet mee in de claim voor een strafschop en doofde het tumult al snel uit. Het was nog niet het laatste noemenswaardige van de wedstrijd, dat was een aantal minuten in blessuretijd de eretreffer voor de gasten uit Kaatsheuvel. Noah Raaijmakers kopte een corner binnen en zo eindigde de wedstrijd in 3-1.

Een nodige overwinning voor Heukelum wat hiermee naar de achtste plaats stijgt. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen GDC op het programma. De wedstrijd begint om 14.300 uur op sportpark de Lankert in Eethen.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd, of via url https://photos.app.goo.gl/G24eZDGJf2AnMzqj6

Heukelum 1 - DESK 1   3-1   (1-0)
28.   1-0   Michiel den Hartog
48.   2-0    Michiel den Hartog
83.   3-0   Tim  Schwebke
92.   3-1   Noah Raaijmakers

Heukelum: Max Borowski, Joey OudshoornGele kaart, Michiel den Hartog ('89. Ronan Feunekes), Tim Schwebke, Redouan Berghout ('64. Jelle Looijen), Stefan NijhoffGele kaart ('89. Loek van Zee), Thomas van Iperen, Maarten Pronk ('45. Menno Dekker), Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad.

DESK: Sander Dijst, Dylan RooversGele kaart (Steven Krikken), Timo van Kuyk, Djurre Verschut (Bart Huis in't Veld), Daan van Loon, Tom Rommens, Mitchell Bastianen (Kaya van Wanrooij), Justin van Veldhoven (Mees van der Pennen), Thijn van Riel (Djordi Smout), Mees Weeland en Noah RaaijmakersGele kaart.

Scheidsrechter: Arno van Dalen.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Hans van Wanrooy (DESK).

Toeschouwers: 110.