Heukelum maakt het zichzelf moeilijk, maar wint wel

sv O.S.S. 1920 1

30 september 2023 16:00

F. van den Reek

Sportpark De Rusheuvel
Rusheuvelstraat 59
5346JH
OSS

Heukelum heeft zaterdag de eerste overwinning van deze jaargang geboekt. Op bezoek bij sv O.S.S. 1920 werd het 1-2.

Ondanks het late tijstip, de wedstrijd begon pas om 16.00 uur, hadden toch een twintigtal Heukelum-supporter de weg naar het verre Oss gevonden.

Heukelum-trainer Ton Delfgou vond dat zijn ploeg het zichzelf erg moeilijk had gemaakt. “We staan in de rust met 0-1 voor, maar dat had eigenlijk minstens 0-3 moeten zijn. Als zij dan vervolgens kort na rust gelijk maken, baal je helemaal van die gemiste kansen. Gelukkig weten we nog te scoren en halen we het potje uit, maar we hadden het hier onszelf veel makkelijker kunnen maken. Nu gaat de tegenstander op het eind nog alles of niets spelen en werd het nog wel erg spannend.”

Voor rust zette Tim Schwebke Heukelum op voorsprong en miste de Heukelumse formatie een aantal flinke kansen. Vlak na rust kwam OSS'20 op gelijke hoogte en kort daarna zette Lars van Honk Heukelum weer op voorsprong.  Het bleek het winnende doelpunt waarmee Heukelum de drie punten mee naar Heukelum kon nemen. en de eerste winst deze competitie kon worden bijgeschreven.

Volgende week komt GVV'63 uit Gameren op bezoek in Heukelum. De wedstrijd vangt aan om 14.30 uur.

OSS'20 1 - Heukelum 1    1-2   (0-1)
11.   0-1   Tim Schwebke
48.   1-1   Onbekend
55.   1-2   Lars van Honk

Heukelum: Max Borowski, Darél VisserGele kaart (Joey Oudshoorn), Lars van Honk, Michiel den Hartog, Tim Schwebke (Menno Dekker), Ronan Feunekes (Jelle Looijen), Stefan Nijhoff, Thomas van Iperen, Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad.

OSS'20: Brian Ooms, Rick van der Zanden, Tom van der Linden (Niels Princen), Lloyd Moens, Tony de Groot, Wouter Witlox, Reno Tijssen, Thomas van Osch (Pim Ermers), Marco Nelissen (Ferdy van den Berg), Vince van der Pas en Mitchell van Gaal.

Scheidsrechter: Fatih van den Reek.
Assistent-scheidsrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Martijn Vertogen (OSS'20).

Toeschouwers: 70.