Heukelum vloert koploper SCO in de tweede helft

SCO 1

Robin Tielemans
Ferri Kastelijns (afstandschot)
Noa Peeters (volley)
Menno Dekker (kopbal)
Ricardo Papilaja (afstandschot)

11 november 2023 14:30

D.W.C. Koevermans

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Met een ijzersterke tweede helft versloeg Heukelum zaterdag koploper SCO op De Vriezenwijk. Na een 0-2 achterstand in de rust rechtte de mannen van trainer Ton Delfgou de rug en werden met veel strijd en passie alsnog drie punten binnengehaald.

De wedstrijd stond onder leiding van oud betaald voetbalspeler Danny Koevermans uit Helmond. Koevermans kwam tussen 2000 en 2014 uit voor clubs als PSV, Sparta, AZ, Toronto FC en FC Utrecht. Sinds ruim een jaar is Koevermans op de amateurvelden te vinden als scheidrechter. En niet onverdienstelijk want de leidsman floot zaterdag een keurige wedstrijd.

Trainer Ton Delfgou kon zaterdag geen gebruik maken van Yoerik van't Pad. De verdediger liep vorige week in Eethen tegen een blessure aan.

Heukelum begon scherp. Thomas van Iperen en Redouan Berghout plaatsten een gevaarlijke aanval die uiteindelijk eindigde met een schot van Maarten Pronk in de handen van SCO-keeper Bart van den Hoven. Beide ploegen deden niet onder voor elkaar, maar echt grote kansen vielen er niet te noteren. Tot na een half uur spelen SCO een hoekschop kreeg waaruit de vrijstaande Ferri Kastelijns werd aangespeeld. Kastelijns haalde vanaf de rand van het strafschopgebied uit en zag zijn schot via Heukelumse benen van richting veranderd en binnenvliegen, 0-1. Vlak voor rust verdubbelde SCO de voorsprong toen de bezoekers tot driemaal toe een poging mochten wagen op het doel van Max Borowski. Noa Peeters kreeg uiteindelijk de bal met een volley tegen de touwen, 0-2.

In de rust wisselde Delfgou Maarten Pronk en Redouan Berghout voor Jelle Looijen en Tim Schwebke. Het kantelde de wedstrijd. Heukelum legde meer strijd in de wedstrijd en het resulteerde in een flink aantal kansen. Na tien minuten in de tweede helft kopte Menno Dekker een voorzet van Jelle Looijen binnen, 1-2. Via een fraaie steekpass van Ricardo Papilaja kon Michiel den Hartog even later de 2-2 gelijkmaker binnen lobben.

Al blij met een gelijkspel kreeg Heukelum ook nog het geloof in een overwinning. Tim schwebke was met een kopbal heel dichtbij, maar hij miste het doel rakelings. Een loopactie van Looijen zorgde ervoor dat SCO-doelman Van Den Hoven ver uit zijn doel moest komen. De doelman werkte de bal weg in de voeten van Ricardo Papilaja. Papilaja twijfelde op zo'n 25 meter van het doel geen moment en schoot de bal over de keeper onderkant lat binnen, 3-2.

In de resterende tien minuten kwam SCO nog dicht bij de gelijkmaker. Maar keeper Max Borowski hield met een knappe save een schot uit de hoek en hengelde zo drie welkome punten binnen.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen ONI in 's Gravenmoer op het programma, aanvang 14.30 uur.

Heukelum 1 - SCO 1   3-2   (0-2)
32.   0-1   Ferri Kastelijns
44.   0-2   Noa Peeters
56.   1-2   Menno Dekker
64.   2-2   Michiel den Hartog
81.   3-2   Ricardo Papilaja

Heukelum: Max Borowski, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Michiel den Hartog, Redouan Berghout ('46. Jelle Looijen), Menno Dekker, Stefan Nijhoff, Thomas van Iperen, Maarten Pronk ('46. Tim Schwebke), Ricardo Papilaja en Milan van de Werken.

SCO: Bart van den Hoven, Tim Ardon, Steven Bliemer, Luc van Dongen (Ian van Strien), Chris van der Woel, Mees de Leijer, Ferri Kastelijns, Abdelaziz Negro, Noa Peeters, Nino Doelman (Robin TielemansGele kaart) en Niek Bergmans (Nick van Kolck).

Scheidsrechter: Danny Koevermans.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Toine van den Hoven (SCO).

Toeschouwers: 150.