Heukelum verliest kansenregen in regenachtig Eethen

GDC 1

Levi Splinters (intikker)
Levi Splinters (kopbal)

4 november 2023 14:30

H.J.T. Heijmans

Sportpark de Lankert
Nieuwe Steeg 2
4266EH
EETHEN

Op een guur en nat sportpark De Lankert in Eethen leed Heukelum zaterdag de vierde competitienederlaag van dit seizoen. In een wedstrijd waarbij beide ploegen veel kansen om zeep hielpen, trok de thuisploeg met 2-0 aan het langste eind.

Trainer Delfgou startte met dezelfde basis als vorige week in de gewonnen thuiswedstrijd tegen DESK. De trainer beschikte over een flinke reservebank met onder anderen Lars van Honk, Menno Dekker en Ronan Feunekes.

Het was wonderlijk dat het scorebord na tien minuten spelen nog op 0-0 stond. De thuisploeg schoot uit de startblokken en wist drie goede kansen niet om te zetten in doelpunten. Eenmaal werd de lat getroffen, een schot verdween voorlangs en van dichtbij werd een toch zekere inzet onbesuisd overgeschoten.

Na de tien minuten kwam Heukelum wat beter in het spel en kwam de wedstrijd in evenwicht. Met een straffe wind en doorschietende ballen was het voor de Heukelumse aanvallers moeilijk een vuist te maken. Veelal strandde aanvallen rondom de zestien, was de laatste pas onzorgvuldig of werd er buitenspel genoteerd. Bij een gepareerd schot van Redouan Berghout kreeg Tim Schwebke een goede kans, maar de schuiver van Schwebke smoorde in een woud aan benen waardoor keeper Van Rooijen geen probleem had. Dezelfde Van Rooijen verwerkte een schot van Ricardo Papilaja die van zo'n veertig meter uithaalde.

Het slotakkoord van de eerste helft was weer voor GDC. Spits Afonso Ndongala zag zijn inzet op de paal belanden. De spits baalde stevig, want hij had zijn ploeg met een verdiende voorsprong de kleedkamer in kunnen sturen.

Na rust kwam Lars van Honk in het veld en veranderde het spelbeeld. Nu was Heukelum de bovenliggende partij. Maarten Pronk zag zijn lob op het dak van het doel belanden en een schot van Michiel den Hartog werd door keeper Van Rooijen uit de hoek getikt. De GDC-keeper redde opnieuw bij een inzet van Maarten Pronk.

Toch wel tegen de verhouding in (tenminste de verhouding in de tweede helft) kwam de thuisploeg in de 63ste minuut op voorsprong. Levi Splinters kon na een voorzet vrij inkoppen, 1-0. Al snel kreeg Heukelum de kans op de gelijkmaker toen Thomas van Iperen zijn tegenstander op snelheid passeerde en voortrok op Redouan Berghout. Berghout was echter te snel ingelopen en zag voor een leeg doel de bal een halve meter achter zich langsgaan.

Het spel kon alle kanten op. GDC kopte vanuit en corner op de lat en een schot van zo'n dertig meter van Lars van Honk spatte uiteen op de paal. Opnieuw een goede Heukelumse aanval bracht Redouan Berghout wederom voor open doel in scoringspositie. De aanvaller miste helaas hopeloos en schoot van dichtbij over.

In de slotfase kreeg Heukelum de deksel op de neus. Met teveel spelers voor de bal werd op het middenveld balverlies geleden. De Heukelumse verdediging kreeg de bal niet onder controle en Levi Splinters scoorde zijn tweede van de middag. Appel van Heukelum spelers en het vlagsignaal van grensrechter Piet van Iperen werden door scheidsrechter Heino Heijmans genegeerd.

Volgende week komt koploper SCO uit Oosterhout op bezoek in Heukelum. Om 14.30 uur zal er worden afgetrapt op sportpark De Vriezenwijk.

GDC 1 - Heukelum 1   2-0   (0-0)
63.   1-0   Levi Splinters
81.   2-0   Levi Splinters

Heukelum: Max Borowski, Joey OudshoornGele kaart, Michiel den Hartog, Tim Schwebke ('72. Menno Dekker), Redouan Berghout, Stefan Nijhoff, Thomas van Iperen, Maarten Pronk ( '86. Ronan Feunekes), Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad ('46. Lars van HonkGele kaart).

GDC: Tim van Rooijen, Joost van Rooijen, Justin Youell, Daan Dernison, Afonso Ndongala (Jonathan Smelt), Levi Splinters (Tim van Dijk), Menno Schouten, Jamiën Mauricia (Mitchel van Wijk), Hugo van Hemert, Jelle Bouman en Erik den Ouden.

Scheidsrechter: Heino Heijmans.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Piet den Ouden (GDC).

Toeschouwers: 55.