Heukelum loopt in Andel opnieuw tegen een fikse nederlaag aan

Sparta'30 1

Joram Kuipers
Lukasz Tomasz Junatowski (scrimmage)
Nick Pijnenburg (schot)
Lukasz Tomasz Junatowski (schot)
Lennard van Andel (schot)
Lukasz Tomasz Junatowski (schot)
Menno Dekker (penalty)

25 november 2023 14:30

I. Roeland

Sportpark Jan Claesenhof
Neer-Andelseweg 6 B
4281KL
ANDEL
tel. 0183-442043

Heukelum liep zaterdag in Andel opnieuw tegen een fikse nederlaag aan. De mannen van trainer Delfgou werden aan inzet en felheid overklast door het fysiek sterk spelende Sparta'30.

Heukelum begon nog voortvarend aan de wedstrijd. Menno Dekker had Heukelum binnen drie minuten op voorsprong kunnen zetten toen hij een voorzet van Michiel den Hartog ineens op de pantoffel nam. De inzet van Dekker ging naast. Heukelum speelde niet onaardig, maar na vijftien minuten stond de ploeg wel met 2-0 achter. Sparta'30 spits Lukasz Tomasz Junatowski was er als de kippen bij toen een vrije trap in de zestien van Heukelum bleef hangen, 1-0.  Vervolgens liet scheidrechter Roeland een overtreding op middenvelder Maarten Pronk gaan, liet de Heukelum verdediging het flink afweten en werd Nick Pijnenburg geen strobreed in de weg gelegd. Pijnenburg schoot gedecideerd in de hoek de 2-0 binnen.

Heukelum kreeg hierna nog twee grote kansen op de aansluitingstreffer. De grootste was voor Ricardo Papilaja, die na een prachtige Heukelumse aanval op Sparta'30 keeper Twan Pelle stuitte. Na een vrij trap van dezelfde Papilaja schoot Menno Dekker voorlangs.

Na een half uur kreeg Sparta'30 duidelijk de overhand. Heukelum stond verdedigend te schutteren, verloor vrijwel alle duels en het was wachten op een nieuwe goal van de thuisploeg. Die kwam er voor rust niet, ondanks toch een vijftal grote kansen. Max Borowski, de paal en de onderkant van de lat voorkwamen een nieuw doelpunt van Sparta'30.

In het begin van de 2e helft was Heukelum opnieuw dicht bij de aansluiting toen Michiel den Hartog zijn inzet op de paal zag belandden. Ondanks dat Heukelum het echt wel probeerde, was de ploeg verdedigend onmachtig en werd het op momenten aan alle kanten voorbijgelopen.

De thuisploeg counterde kort na rust via Lukasz Tomasz Junatowski en Lennard van Andel naar een 4-0 voorsprong en gooide hiermee de wedstrijd in het spreekwoordelijke slot. Het was opnieuw Lukasz Tomasz Junatowski die de 5-0 scoorde en zich hiermee bij de thuisploeg tot man van de wedstrijd kroonde.

Heukelum scoorde nog wel een eretreffer. Invaller Ronan Feunekes werd in de zestien onderuitgehaald. De door scheidsrechter Roeland toegekende strafschop werd door Menno Dekker ingeschoten.

De volgende wedstrijd staat komend dinsdag al op het programma. Heukelum zal dan in 's Gravenmoer de inhaalwedstrijd tegen ONI spelen, aanvang 20.00 uur.

Sparta'30 1 - Heukelum 1   5-1   (2-0)
06.   1-0   Lukasz Tomasz Junatowski
15.   2-0   Nick Pijnenburg
48.   3-0   Lukasz Tomasz Junatowski
51.   4-0   Lennard van Andel
82.   5-0   Lukasz Tomasz Junatowski
88.   5-1   Menno Dekker (strafschop)

Heukelum: Max Borowski, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Michiel den Hartog, Tim Schwebke ('71. Redouan Berghout), Menno Dekker, Stefan Nijhoff ('71. Siebrecht Kluitenberg), Maarten Pronk ('71. Loek van Zee), Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Jelle Looijen ('65. Ronan Feunekes).

Sparta'30: Twan Pelle, Remco van der Heijden, Wilco van Oord (Thijs Garstman), Derk Groenenberg, Lukasz Tomasz Junatowski, Lennard van Andel (Anrico Visser), Joram KuipersGele kaart, Jurre Scholten (Stan Thur), Wesley Akkerman, Dennis van Aalst en Nick Pijnenburg (Djani de Wit).

Scheidsrechter: Izaak Roeland.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Ipeen (Heukelum) en Marco Kwetters (Sparta'30).

Toeschouwers: 55.