Oefenwinst op Focus'07

Prijsseweg 14 A1
4105LE
CULEMBORG

Dinsdagavond werd werd in Culemborg een oefenwedstrijd gespeeld tegen Focus'07. Wedstrijd nummer vier in de oefencampagne van Heukelum 1.

Na een tamme eerste 25 minuten, waarin vrij weinig gebeurde, brak Jelle Looijen de score open. Looijen maakte de bal met een schaar-beweging vrij en schoot via een verdediger de 0-1 binnen. Focus'07 had het betere van het spel en kwam na 35 minuten weer op gelijke hoogte. Nog geen twee minuten later bracht Michiel den Hartog, met zijn vierde goal van de voorbereiding, Heukelum op een 1-2 voorsprong. Het bleek niet de ruststand, want vak voor rust ging de Heukelumse verdediging in de fout en scoorde Focus'07 2-2.

In de tweede helft kwam Heukelum feller uit de kleedkamer, maar was het team vooral zoekende naar het samenspel en de vorm. Focus'07 combineerde beter en leek al meer op elkaar ingespeeld. Keeper Dylan van Meerendonk moest een aantal keren flink aan de bak, maar wist in de 2e helft zijn doel schoon te houden. Dat deed zijn collega keeper aan de overkant niet toen tegen het einde van de wedstrijd Thomas van Iperen de bal vanaf de achterlijn teruglegde op de meegelopen Roan Feunekes. Feunekes tekende voor de 2-3 eindstand.

Komende zaterdag begint de bekercompetitie met een thuiswedstrijd tegen GVV uit Geldermalsen. Heukelum speelt dan voor het eerst dit seizoen thuis, aanvang 14.30 uur.

Focus'07 1 - Heukelum 1   2-3   (2-2)
32.   0-1   Jelle Looijen
35.   1-1   Onbekend
38.   1-2   Michiel den Hartog.
42.   2-2   Onbekend
82.   2-3   Ronan Feunekes

De volgende spelers kregen speelminuten: Dylan van Meerendonk, Darèl Visser, Joey Oudshoorn, Milan van de Werken, Siebrecht Kluitenberg, Lars van Honk, Michiel den Hartog, Menno Dekker, Thomas van Iperen, Jelle Looijen, Tim Schwebke, Yoerik van't Pad, Stefan Nijhoff, Ronan Feunekes en Lou van Dalen.

Scheidsrechter: Onbekend.
Toeschouwers: -.