De bal rolt weer: Winst op Lekvogels

Nieuwe Rijksweg 8
4128BN
LEXMOND

De bal rolt weer. De selectie startte vorige week zaterdag 12 augustus de voorbereiding op seizoen 2023-2024 en speelde zaterdag de eerste oefenwedstrijd, in Lexmond tegen Lekvogels. Met vier debutanten werd het een 0-4 overwinning.

Met de nieuwe gezichten van Michiel den Hartog en Ronan Feunekes in de basis was Heukelum de eerste helft de bovenliggende partij. Den Hartog drukte met Milan van de Werken in de beginfase zijn stempel op het middenveld. Na kansen van Menno Dekker, Ronan Feunekes en Michiel den Hartog bracht die laatste met een schuiver Heukelum na vierendertig minuten op een verdiende 0-1 voorsprong.

Tegen het einde van de eerste helft werden de teugels losser gelaten en begon Heukelum slordig te voetballen. Meteen was Lekvogels via een mooie kopbal gevaarlijk en dichtbij een treffer. De inzet eindigde op de lat boven keeper Max Borowski.

Trainer Delfgou bracht de tweede helft vijf wissels waaronder nieuwelingen Louvenson van Dalen en Stefan Peek. Ook Thomas van Iperen, vorig seizoen langdurig afwezig, door een liesblessure maakte zijn opwachting.

De vele wisselingen kwamen het spelbeeld niet ten goede. Vooral verdedigend was het onrustig. Lekvogels kreeg twee goede schotkansen. Een verdween naast het doel en één werd keurig gepareerd door de ingevallen keeper Ron de Nijs.

Aanvallend bleef Heukelum gevaarlijk met de snelheid van Ronan Feunekes en Thomas van Iperen, en de balvastheid van Menno Dekker. Van Iperen profiteerde als eerste met een schot in de hoek, 0-2. Feunekes scoorde vervolgens 0-3, maar om onduidelijke reden (mogelijk buitenspel) werd het doelpunt afgekeurd.  De uitblinkende Michiel den Hartog tekende met een schot alsnog voor 0-3 en Loek van Zee bracht met een fraaie kopbal de eindstand op 0-4.

Ondanks de afwezigheid van een viertal spelers kan trainer Delfgou gaan bouwen aan een nieuw team. Het team zal vooral meters moeten gaan maken om op elkaar ingespeeld te raken. De volgende meters worden komende dinsdag gezet, dan wacht een tegenstander van een ander kaliber en speelt Heukelum 1 in Gorinchem tegen SVW 1, aanvang 20.00 uur.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Lekvogels 1 - Heukelum 1   0-4   (0-1)
34.   0-1   Michiel den Hartog
48.   0-2   Thomas van Iperen
86.   0-3   Michiel den Hartog
90.   0-4   Loek van Zee

De volgende spelers kregen speelminuten: Max Borowski, Yoerik van't Pad, Stefan Nijhoff, Darél Visser, Joey Oudshoorn, Sil Veltman, Milan van de Werken, Michiel den Hartog, Jelle Looijen, Menno Dekker, Ronan Feunekes, Thomas van Iperen, Ron de Nijs, Siebrecht Kluitenberg, Loek van Zee, Louvenson van Dalen en Stefan Peek.

Scheidsrechter: Onbekend.
Toeschouwers: 90.