Heukelum verspeelt winst tegen Unitas in 7 minuten

Bataafsekade 6
4204AX
GORINCHEM

Zaterdag stond bekerwedstrijd nummer drie op het programma. De laatste wedstrijd uit de voorbereiding, volgende week zaterdag begint de competitie. Opnieuw een uitwedstrijd nu in Gorinchem waar de zaterdagafdeling van Unitas de tegenstander was.

Weer kon trainer Ton Delfgou niet beschikken over zijn voltallige selectie. Thomas van Iperen, in de voorbereiding toch al goed voor zeven doelpunten en een aantal assists, Menno Dekker en Joey Oudshoorn waren op vakantie. Dit naast de nog geblesseerde Darrél Visser. Kortom puzzelen voor de oefenmeester.

Met Ricardo Papilaja, Yoerik van't Pad. Lou van Dalen en Siebrecht Kluitenberg in de laatste linie speelde Heukelum in de eerste helft verzorgd voetbal. Er werd geduldig gespeeld en er werden geen overhaaste beslissingen genomen, zoals vorige week tegen MVV'58.

De eerste helft was vooral het balbezit voor Heukelum, met wat kansen voor Michiel den Hartog en Tim Schwebke. Toch moest de equipe van Delfgou op z'n tellen passen. Zo keerde Milan van de Werken een inzet van de Heukelumse doellijn.

Heukelum kwam op voorsprong toen de Unitas-verdediging de bal verkeerd wegwerkte en Tim Schwebke zijn schot in het Unitas-doel zag verdwijnen. Ondanks een aantal goede kansen over en weer, bleef deze stand tot de rust staan.

Na tien minuten in de tweede helft was er geen vuiltje in de lucht voor Heukelum. Yoerik van't Pad had de kort na rust de voorsprong met een kopbal verdubbeld naar 0-2 en de wedstrijd leek in de pocket. Maar niets was minder waar, de Heukelumse verdediging begon te schutteren en werd vooral op de rechterflank steeds voorbijgelopen. Job Lanting profiteerde en zette de stand op 1-2. Dezelfde Lanting profiteerde vier minuten later door een cornerbal achter Max Borowski te koppen, 2-2. En drie minuten later was het opnieuw raak voor de Gurkummers, toen Tim Mehl de bal kon binnenlopen.

Heukelum herpakte zich, maar kon niet echt een vuist maken. Wat halve kansen vielen er te noteren Max Borowski moest daarentegen steeds op zijn hoede zijn en elke Unitas-aanval was gevaarlijk. Vlak voor tijd redde de Heukelum goalie knap in een één tegen één situatie, het bleef 3-2 en betekende uitschakeling voor de beker.

Dat Heukelum een bijna zekere winst in zeven minuten weggaf moet de staf toch wel zorgen baren. Het blijft achterin heel fragiel. De vraag is wat de oplossing gaat worden. Volgende week zaterdag start Heukelum de competitie met een thuiswedstrijd tegen het Bossche BLC. Hopelijk wordt die vraag dan voor Heukelum positief beantwoord.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Unitas 1 - Heukelum 1 3-2
GVV 1 - MVV'58 1 0-1

wed w g v pnt saldo
1 Unitas 3 2 1 0 7 10-2
2 MVV'58 3 2 1 0 7 6-4
3 Heukelum 3 1 0 2 3 17-7
4 GVV 3 0 0 3 0 0-19

Unitas 1 - Heukelum 1   3-2   (0-1)
16.   0-1  Tim Schwebke
48.   0-2   Yoerik van't Pad
55.   1-2   Job Lanting
59.   2-2   Job Lanting
61.   3-2   Tim Mehl

Heukelum: Max Borowski, Lou van Dalen ('46. Stefan Nijhoff) , Lars van Honk ('46. Sil Veltman), Michiel den Hartog, Tim Schwebke ('80. Stefan Peek), Redouan Berghout ('75. Loek van Zee), Ronan Feunekes ('75. Jeroen Borst), Siebrecht Kluitenberg, Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad.

Unitas: Owen Verduijn, Julian de Vries (Eltjo van Veen), Abubakarr Jalloh (Boaz Helderman), Brandon Markham, Noam van Wijk (Tim Mehl), Sem van den Dool (Tesfalem Tekle TinsueGele kaart), Daan Romijn, Thijs van der Wal, Thom van Beek, Job Lanting en Rudy SchrijverGele kaart.

Scheidsrechter: Murat Baysan.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en AAL van Os (Unitas).

Toeschouwers: 70.