Heukelum ondermaats tegen MVV'58 en verliest met 4-3

Achtersteweg 18
4194TK
METEREN

Na de grote 12-0 bekerwinst vorige week tegen GVV, stond zaterdag MVV'58 op het programma. Op het kunstgrasveld in Meteren werd in de ziedende hitte een verdiende 4-3 nederlaag geleden.

Trainer Ton Delfgou kon geen beroep doen op Darél Visser, Joey Oudshoorn, Stefan Nijhoff en Milan van de Werken. Hiernaast hield de oefenmeester Ronan Feunekes, Lars van Honk Ricardo Papilaja en Max Borowski op de bank. Het betekende een flink aantal wijzigingen op het formulier.

Waren het de vele wijzigingen van spelers en posities of was het de hitte van over de dertig graden, op het kunstgras nog een paar graden hoger? Feit was dat Heukelum sterk ondermaats uit de startblokken kwam. MVV'58 linksbuiten Maurice Kaasjager was een voortdurende dreiging voor de zwak opererende Heukelumse defensie bestaande uit Siebrecht Kluitenberg, Loek van Zee, Lou van Daalen en Bastiaan van Iperen. Duidelijk was dat de laatste linie nog veel ervaring en doortastendheid ontbeerde. MVV'58 leek soms vrijspel te hebben. Halverwege de eerste helft, nog voor de extra ingelaste drinkpauze, had uitblinker Kaasjager er twee achter keeper Dylan van Meerendonk liggen.

Heukelum liet MVV'58 veel te veel ruimte en de duels werden maar half ingegaan. Na een half uur viel er eindelijk een mooie aanval van Heukelum te noteren. Die resulteerde meteen in een Heukelums doelpunt. Een pas van Sil Velman bereikte Thomas van Iperen die met een voorzet de inglijdende Yoerik van't Pad bediende, 2-1. Verder kon Heukelum aanvallend weinig uitrichten en waren de kansen vooral voor MVV'58. Door reddingen van keeper Van Meerendonk en onscherp afronden verzuimde MVV'58 verder weg te lopen.

De tweede helft kwamen Stefan Peek, Ricardo Papilaja, Redouan Berghout in de ploeg. Later maakten ook Lars van Honk en Ronan Feunekes hun opwachting. Het bracht meer rust en structuur in het Heukelumse spel. Maar echte kansen kwamen er in de tweede helft nog niet. Sterker, keeper Dylan van Meerendonk voorkwam vijfmaal een verdere achterstand. Hierbij kreeg hij hulp van de lat en de paal. Uiteindelijk was de Heukelumse goalie kansloos bij schot na een afgeslagen corner, 3-1.

Met nog achttien minuten op de klok kwam Heukeum op zeer fraaie wijze aan de 3-2. Ricardo Papilaja bediende de vrijgelopen Michiel den Hartog met een splijtende pass over zo'n veertig meter. Den Hartog twijfelde geen moment en nam de pass ineens op de pantoffel. De keeper van MVV'58 had de bal alleen in het doel horen suizen.

De supporters hadden de hoop dat Heukelum zou doordrukken en op zoek ging naar de gelijkmaker. Het was misplaatste hoop want door fout dekken kon MVV'er Daaf Kok MVV'58 op 4-2 koppen. Heukelum ging hierna nog wel op zoek naar een doelpunt en die kwam er vlak voor tijd. Thomas van Iperen kwam, door goed storen, in balbezit en schoot de 4-3 achter de keeper van MVV'58. Het was tevens de eindstand.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Uitslagen

MVV'58 1 - Heukelum 1 4-3
GVV 1 - Unitas 1 0-6

wed w g v pnt saldo
1 Unitas 2 1 1 0 4 7-1
2 MVV'58 2 1 1 0 4 5-4
3 Heukelum 2 1 0 1 3 15-4
4 GVV 2 0 0 2 0 0-18

MVV'58 1 - Heukelum 1   4-3   (2-1)
12.   1-0   Maurice Kaasjager
17.   2-0   Maurice Kaasjager
27.   2-1   Yoerik van't Pad
66.   3-1  Maurice Kaasjager
72.   3-2   Michiel den Hartog
82.   4-2   Daaf Kok
86.   4-3   Thomas van Iperen

Heukelum: Dylan van Meerendonk, Loek van Zee ('46. Stefan Peek), Lou van Dalen, Michiel den Hartog, Tim Schwebke ('73. Ronan Feunekes), Menno Dekker ('46. Redouan Berghout), Sil Veltman ('73. Lars van Honk), Siebrecht Kluitenberg ('46. Ricardo Papilaja), Thomas van Iperen, Yoerik van 't Pad en Bastiaan van Iperen.

MVV'58: Rick van Ginkel, Cas Wilpstra, Jacco de Leeuw, Dominic Comerford, Maarten van Santen, Robin Jager, Twan de Kock, Maurice Kaasjager (Dico van Driel, Bart van Leeuwen), Amine Tannaoui, Daaf Kok (Ruben van der Zwan) en Maarten Wammes.

Scheidsrechter: Guus Bierings.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Alexander de Kock (MVV"58).

Toeschouwers: 90.