Heukelum gemakkelijk in de dubbele cijfers in eerste bekerduel

GVV 1

Wilfred Mulder
Danny van Doesburg
Nick van Arkel (2x geel)
Ronan Feunekes (intikker)
Thomas van Iperen (afstandschot)
Thomas van Iperen (afstandschot)
Tim Schwebke (penalty)
Menno Dekker (schot)
Loek van Zee (kopbal)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 27

2 september 2023 14:30

R. van Gelderen

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Heukelum begon zaterdag op eigen veld aan het seizoen 2023-2024 via een bekerwedstrijd tegen vierdeklasser GVV uit Geldermalsen. Vanwege het één klasse hoger uitkomende Heukelum kon vooraf wel een verschil in kwaliteit tussen beide ploegen veronderstellen, maar tijdens de wedstrijd bleek het verschil in kwaliteit bijna eindeloos.

Heukelum had binnen 5 minuten al een voorsprong van 3-0 bewerkstelligd en vóór dat de wedstrijd tot een kwart gevorderd was stond het al 7-0 voor de roodbroeken. Dat de thuisploeg daarna wat gas terug nam was begrijpelijk. Na een 8-0 ruststand stond er aan het slot van de wedstrijd daarom 'maar' 12-0 op het scorebord (feitelijk stond er 2-0; het scorebord kon de monsterscore niet aan).

Omdat het een eerste wedstrijd van het seizoen betrof is het lastig aan te geven wie er wel en wie er niet van de partij mochten zijn. Enkele nieuwelingen waren er wel, maar er ontbraken er ook enkele. Wel duidelijk was dat de licht geblesseerde aanvoerder Lars van Honk niet aan de wedstrijd kon deelnemen.

Over de wedstrijd die geen wedstrijd was kunnen we kort zijn, ook gelet op het grote verschil in kwaliteit. We beperken ons daarom tot het beknopt beschrijven van de 12 treffers.

3de minuut  1-0:  Een hoekschop van links genomen door Joey Oudshoorn werd bij de tweede paal van dichtbij door 'debutant' Ronan Feunekes tegen de touwen gewerkt.

5de minuut  2-0: Twee opeenvolgende doelpogingen van Michiel den Hartog binnen de 16-meter werden nog door de doelman van de gasten gepareerd. De tweede rebound werd door de vrijstaande Ronan Feunekes echter wel binnen geschoten.

6de minuut  3-0: Passje van Tim Schwebke werd door  Thomas van Iperen via een 'schuiver' strak afgerond.

16de minuut  4-0: Weer Thomas van Iperen, nu via een schot van (meer) afstand.

19de  minuut  5-0:  Vrije trap Joey Oudshoorn waarna de bal via de doelman voor de voeten van de productieve Michiel den Hartog stuiterde.

20ste minuut  6-0: Een pass van Thomas van Iperen bood Ronan Feunekes de gelegenheid om beheerst zijn hattrick te voltooien. Wat een start in je eerste (officiële) 20 minuten al drie keer scoren!

23ste minuut  7-0: Een kluts voor het doel van de gasten na een vrije trap van Joey Oudshoorn gaf ook  Thomas van Iperen de gelegenheid zijn hattrick te voltooien!

33ste minuut  8-0: Thomas van Iperen bepaalde de ruststand via en strak in de rechterbovenhoek geschoten vrije trap van een meter of 20.

48ste minuut  9-0 Tim Schwebke werd gevloerd binnen het 16-metergebied en benutte de terecht toegekende strafschop vervolgens zelf.

63ste minuut  10-0  Na een mooie een-twee met Tim Schwebke scoorde Menno Dekker zijn treffer via een schuiver in de verre hoek.

70de minuut  11-0:  Loek van Zee kopte de bal binnen uit een hoekschop van Thomas van Iperen.

85ste minuut  12-0  Weer een mooie combinatie via Tim Schwebke bracht Michiel den Hartog in de positie waarin hij zich knap vrijspeelde en simpel scoorde.

Heukelum speelt volgende week in Meteren tegen MVV'58 dat de eerste wedstrijd met 1-1 gelijkspeelde tegen Unitas (za).  Unitas ontvangt Heukelum een week later in Gorinchem.

Uitslagen

Heukelum 1 - GVV 1   12-0
Unitas 1 - MVV'58 1   1-1

wed w g v pnt saldo
1 Heukelum 1 1 0 0 3 12-0
2 MVV'58 1 0 1 0 1 1-1
3 Unitas 1 0 1 2 1 1-1
4 GVV 1 0 0 1 0 0-12

Heukelum 1 - GVV 1   12-0   (8-0)
03.   1-0   Ronan Feunekes
05.   2-0   Ronan Feunekes
06.   3-0   Thomas van Iperen
16.   4-0   Thomas van Iperen
19.   5-0   Michiel den Hartog
20.   6-0   Ronan Feunekes
23.   7-0   Thomas van Iperen
33.   8-0   Thomas van Iperen
48.   9-0   Tim Schwebke (strafschop)
63.   10-0   Menno Dekker
70.   11-0   Loek van Zee
85.   12-0   Michiel den Hartog

Heukelum: Max Borowski, Lou van Dalen, Joey Oudshoorn ('60. Bastiaan van Iperen), Michiel den Hartog, Tim Schwebke, Menno Dekker, Ronan Feunekes, Siebrecht Kluitenberg ('46. Sil Veltman), Stefan Nijhoff ('46. Loek van Zee), Thomas van Iperen en Milan van de Werken.

GVV:  William van Doorn (Jarno Kardol), Adrie Vereyken, Wilfred MulderGeel, Calis Cornelissen, Rick van Tussenbroek (Danny van Alfen), Dennis van Arkel, Danny van DoesburgGeel, Frank Nout, Maurice Schaap (Erwin Meering) en Nick van ArkelRode kaar (2 x geel).

Scheidsrechter: Rodney van Gelderen.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Joey de Ruiter (GVV).

Toeschouwers: 100.