Heukelum bindt ook Streefkerk aan de zegekar

Streefkerk 1

Christiaan de Jong
Andy van Vugt
Jaro Lieuwen (intikker)
Tim Schwebke (schot)
Assist: Menno Dekker
Assist: Menno Dekker

2e klasse H

25 februari 2023 14:30

L.J. Uitterhoeve

Sportpark Streveland
Beneden Tiendweg 4
2959BA
STREEFKERK

Heukelum lijkt in "the winning mood" te komen. Zaterdag werd Streefkerk aan de zegekar gebonden met de derde achtereenvolgende overwinning voor op rij.

Op het waterkoude sportpark Streveland werd eerst één minuut stilte gehouden voor een overleden lid van verdienste van Streefkerk.

Vanaf het begin had de thuisploeg meer balbezit en was ook gevaarlijker. Na 18 minuten was er een verdiende voorsprong. Na een fout in de Heukelumse verdediging werd de bal onderschept waarna Jaro Lieuwen de 1-0 kon scoren. Er waren kansen over en weer. Menno Dekker mistte van dichtbij. Vlak voor rust was Benjamin Meijdam bijna succesvol. Hij schoot vanuit een vrij trap op de buitenkant van de kruising, naast. Ook Streefkerk was gevaarlijk, doelman Max Borowski moest een paar keer flink aan de bak, maar behoedde Heukelum voor een grotere achterstand.

De tweede helft begon trainer Ceton met een versterkt middenveld, Joey Oudshoorn was in het veld gekomen, waardoor de tweede ballen nu voor Heukelum vielen. Er kwamen kansen voor Heukelum maar elke keer viel de bal verkeerd. Thomas van Iperen raakte de paal en Menno Dekker schoot een kansrijke bal naast.

Twintig minuten voor tijd viel de gelijkmaker. De juist ingevallen Tim Schwebke, twee weken geleden matchwinner tegen Schelluinen, draaide weg bij zijn tegenstander en zag zijn schot binnenvallen, 1-1. Heukelum zette aan. Tm Schwebke was met een prachtige kopbal dichtbij de overwinning, maar keeper Vet redde even fraai. In blessuretijd kwam die overwinning er toch nog. Ricardo Papilaja schoot de bal van zo'n 20 meter op prachtige wijze in de kruising en zo konden de drie punten in de tas mee naar Heukelum.

De ploeg van Ceton boekte hiermee de derde overwinning op rij en stijgt op de ranglijst door naar de tiende positie.  En, we durven het bijna niet te zeggen, maar in de tweede periode staat Heukelum bovenaan. Volgende week volgt er een uitwedstrijd in Giessen tegen GRC'14.

Steefkerk 1 - Heukelum 1   1-2   (1-0)
18.   1-0   Jaro Lieuwen
71.   1-1   Tim Schwebke
92.   1-2   Ricardo Papilaja

Heukelum: Max Borowski, Emre Gulpinar ('65. Darél Visser), Niels Labrie ('46. Joey Oudshoorn), Lars van Honk, Semih Kaplan ('65. Tim Schwebke), Menno Dekker, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad..

Schelluinen: Jurian Vet, Twan Slob (Olaf Wols), Christiaan de JongGele kaart, Pieter van den Berg, Jaro Lieuwen (Sietse van Driesten), Joey van der Vlist, Tim den Besten, Andy van VugtGele kaart, Emilio Prins, Jelle van der Wal en Joël Baas.

Scheidsrechter: Leo Uitterhoeve.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Ronald Slob (Streefkerk).