Proxsys Cup: 5-3 verlies van Asperen

Dr H B Wiardi Beckmanpln 60
4207NC
GORINCHEM

Heukelum heeft de eerste poulewedstrijd om de Proxsys Cup verrassend verloren van buur Asperen

Na de overtuigende overwinning van GJS op Meerkerk (eerste wedstrijd poule B) was het de beurt aan vv Asperen en vv Heukelum, een regelrechte derby met aan beide kanten ervaring in de zaal. Binnen de kortste keren stond het echter al 0-1 in het voordeel van de krakelingen: Benjamin Meijdam kon binnenschieten.

Het was te merken dat beide ploegen vol gas vooruit wilden want al snel was het Ruben Boet namens Asperen die de stond weer gelijk schoot. Beide ploegen gingen ook rusten met een gelijke stand, echter was het 3-3 in plaats van 1-1! Voor Heukelum was het andermaal Benjamin Meijdam en Emre Gulpinar die het net lieten bollen, voor Asperen was Michiel den Hartog trefzeker evenals een geweldige halve omhaal van Hessel Breider.

Na de onderbreking bleef het druk voor beide keepers. Het was vooral Heukelum dat de bal had maar Asperen bleef levensgevaarlijk. Dit resulteerde over de hele tweede helft nog in twee goals, maar wel allebei voor de ploeg uit de 4e klasse E. Door goals van Hans-Jan Verweij en de tweede van Ruben Boet is het Asperen dat samen met GJS aan de leiding gaat in Poule B; 5-3.

Uitslagen Poule B

Asperen - Heukelum 5-3
GJS - Meekerk 6-0

Wed Punten Saldo
GJS 1 3 6-0
Asperen 1 3 5-3
Heukelum 1 0 3-5
Meerkerk 1 0 0-6

Asperen 1 - Heukelum 1   5-3   (3-3)

0-1   Benjamin Meijdam
1-1   Ruben Boet
2-1   Michiel den Hartog
2-2   Emre Gulpinar
3-2   Hessel Breider
3-3   Benjamin Meijdam
4-3   Hans-Jan Verweij
5-3   Ruben Boet

Heukelum: Benjamin Meijdam, Emre Gulpinar, Max Borowski, Ricardo Papilaja, Tim Schwebke, Thomas van Iperen, Jeffrey van der Heiden, Sil Veltman en Darél Visser.