De eerste overwinning is binnen

Woudrichem 1

Swen Weusthof
Dillis de Vries

2e klasse H

26 november 2022 14:30

L.J. Uitterhoeve

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Zaterdag werd op De Vriezenwijk Woudrichem met 1-0 verslagen en kon voor het eerst dit seizoen drie punten worden bijgeschreven. Evenals vorige week was een rode kaart het breekpunt van de wedstrijd, nu in het voordeel van Heukelum.

Vooraf werd met een teamfoto de nieuwe kledinglijn in gebruik genomen. Alle teams zullen dezelfde Acerbis kleding van leverancier SD SportsWear gaan dragen. Voor Heukelum 1 prijken hoofdsponsor De Koornwaard en shirtsponsor Perfo Tech op het shirt.

Trainer Ceton, hersteld van griep, kon vandaag geen beroep doen op spits en aanspeelpunt Menno Dekker, hij was geschorst. Heel verrassend begon de multifunctioneel inzetbare Joey Oudshoorn naast Semih Kaplan in de punt van de aanval.

De eerste helft had eigenlijk weinig om handen. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht en van goed voetbal was slechts sporadisch sprake. Ook echte kansen bleven achterwege. Heukelum moest wachten tot minuut zesentwintig voordat de eerste kans zich aandiende toen een schot van Semih Kaplan voorlangs ging. Heukelum leek even aan te dringen via schoten van Ricardo Papilaja, redding keeper Aljan Dekker, en Benjamin Meijdam, in het zijnet.

Woudrichem was hierna nog het dichtst bij een treffer toen Thomas van Iperen in een verdedigende actie de bal niet kon wegwerken en de bal over het doel van Max Borowski werd geschoten.

De wedstrijd sukkelde voort richting het rustsignaal toen vrij onverwacht op het middenveld scheidrechter Uitterhoeve Woudrichem speler Dillis de Vries de rode kaart voorhield. Achteraf bleek dat De Vries rood had gekregen vanwege natrappen. Zo gingen beide ploegen rusten met een gelijke stand, maar met een ongelijk aantal spelers.

In de tweede helft had Heukelum met de man-meersituatie veel balbezit en ging het op zoek naar een doelpunt. Vlak na de thee werd direct druk uitgeoefend en was er bijna sprake van een treffer toen een afgeslagen schot bijna in het doel van doelman Aljan Dekker verdween. De Woerkumse goalie voorkwam met een knappe redding een Heukelumse voorsprong.

In het vervolg waren er kansen voor Benjamin Meijdam (zijnet), Thomas van Iperen (redding keeper) en Yoerik van 't Pad (redding keeper). Ondanks het overwicht kwam er geen rust in het Heukelumse spel en bleef het opletten voor de tegenstoten. Na  een vrije trap mocht de Heukelumse verdediging van geluk spreken toen een Woudrichem aanvaller bij een vrije kopkans de bal volledig miste.

Toen de tijd begon te dringen kwam een kwartier voor tijd eindelijk de bevrijdende treffer. Ricardo Papilaja speelde zich knap vrij en krulde de bal diagonaal in het doel achter keeper Aljan Dekker, die te ver voor zijn doel stond.

Woudrichem zette aan voor een slotoffensief. Heukelum kroop door het oog van de naald toen de ingevallen Wouter van Wijk een overtreding in de Heukelumse zestien maakte. Scheidrechter Uitterhoeve negeerde de overtreding en vond het mogelijk een te licht vergrijp, de bal kwam in ieder geval niet op de stip.

Heukelum kreeg in de slotfase een flink aantal counterkansen. Een goal van Semih Kaplan werd afgekeurd vanwege buitenspel. Dezelfde Kaplan krulde een vrije trap bijna binnen en Thomas van Iperen faalde in de afwerking toen hij alleen door was.

De opluchting was groot in Heukelum. Door hard werken werd eindelijk de eerste overwinning van deze competitie behaald en werd de laatste plaats overgrdaan aan Altena. Altena is ook volgende week de tegenstander in een uitwedstrijd, aanvang 14.30 uur in Nieuwendijk.

> Klik hier voor de foto's.

Heukelum 1 - Woudrichem 1   1-0   (0-0)
76.   1-0   Ricardo Papilaja.

Heukelum: Max Borowski, Niels Labrie, Lars van Honk ('74. Redouan Berghout), Joey Oudshoorn, Semih Kaplan, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden, Yoerik van 't Pad en Darél Visser ('74. Wouter van Wijk).

Woudrichem: Aljan Dekker, Thijs van Rookhuizen, Danny Schaap, Tim Saaman, Swen WeusthofGele kaart, Yoeri Duyzer (Tristan Kant), Rick Naaijen (Senna Kant), Dillis de VriesRode kaart, Roy van Sonsbeek (Bori Secreve), Nick van Giessen en Damian Groenevelt.

Scheidsrechter: Leo Uitterhoeve.
Assistent-scheidsrechters: Sam Papilaja (Heukelum) en Job van Rookhuizen (Woudrichem).

Balsponsor: SD SportsWear.
Toeschouwers: 140.