Belangrijke 1-3 overwinning op Altena

4255GR
NIEUWENDIJK NB

Opstelling Heukelum 1

In een heel matige wedstrijd tegen Altena boekte Heukelum zaterdag de tweede overwinning deze competitie. Nog belangrijker: Drie heel belangrijke punten konden worden bijgeschreven.

Heukelum begon voortvarend in het ijzig koude Nieuwendijk. Al in de vierde minuut kon het scorebord op 0-1 worden gezet. Aanvoerder Lars van Honk kon door het midden opstomen en drukte succesvol af. Een snelle voorsprong speelde Heukelum in de kaart. Semih Kaplan kreeg een grote kans maar vond Altena keeper Bas Visser op zijn weg.

Na ruim een kwartier werd de thuisploeg voor het eerst gevaarlijk door fouten in de Heukelumse verdediging. Een Altena-speler profiteerde niet. Acht minuten later een tweede schuttering in de Heukelumse verdediging en nu profiteerde de thuisploeg wel. Hans den Haan kon de hoek uitkiezen en schoot de stand naar 1-1.

Iets meer dan tien minuten voor rust kwam Heukelum opnieuw op voorsprong. Menno Dekker schoot op aangeven van Benjamin Meijdam de bal binnen en bracht de ruststand in Heukelums voordeel op 1-2.

De tweede helft begon met meer dreiging van de thuisploeg. Max Borowski moest tot tweemaal toen zijn kunsten vertonen bij een inzet van afstand.

Heukelum kreeg weinig kansen, maar was wel effectief. Een van de spaarzame aanvallen in de 68e minuut profiteerde Menno Dekker voor de tweede maal die middag. Na een voorzet van Thomas van Iperen en een kopbal van Semih Kaplan bleef de bal voor het doel van Altena liggen en was Dekker er het snelst bij om de bal tegen de touwen te schieten. De voorsprong kwam niet meer in gevaar. In de slotfase kreeg de ingevallen Redouan Berghout nog een goede kans, maar hij schoot naast.

De ploeg van Jerome Ceton kon na afloop drie heel belangrijke punten bijschrijven en klimt één plek naar plek twaalf. Volgende week komt runner up EBOH op bezoek in Heukelum en is het tevens de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop.

Altena 1 - Heukelum 1   1-3   (1-2)
04.   0-1   Lars van Honk.
24.   1-1   Hans den Haan.
33.   1-2   Menno Dekker.
68.   1-3   Menno Dekker.

Heukelum: Max BorowskiGele kaart, Ricardo Papilaja, Niels Labrie, Lars van Honk (Darél Visser), Joey Oudshoorn, Semih Kaplan, Menno Dekker (Redouan Berghout), Yoerik van 't Pad, Thomas van Iperen (Sil Veltman), Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Altena: Bas Visser, Tresor Ngonefi (Ties van der Mooren), Brian de Graaf, Gert Groenenberg, Jens Schouten, Jorik Zuidweg (Samuel Taria), Melis Kocan, Arnel Kočan (Tim van Mastrigt), Hans den Haan, Ali MahamedGele kaart en Luc van der Stelt (Niels van Mastrigt).

Scheidsrechter: Sjaak de Wild.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Diko Versteeg (Altena).

Toeschouwers: 60.