Kijkers krijgen het niet warm op ijskoude Vriezenwijk!

EBOH 1

Noël Goossens
Jesse Rensen
Leroy Verkerk

2e klasse H

10 december 2022 14:30

S.A.T.G Claassen

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Op een ijzig koud sportpark De Vriezenwijk speelde Heukelum zaterdag zijn laatste competitiewedstrijd in 2022.  Volgende week zaterdag volgt nog een bekerwedstrijd tegen het twee niveaus hoger spelende W(aardenburg)N(Neerijnen)C(combinatie). Daarna gaat de winterstop in.

Gast op De Vriezenwijk was het Dordtse EBOH (Eendracht Brengt Ons Hoger), runner up en vorige week pas voor het eerste geklopt in het huidige competitieverband.

Veel belangstelling was er op deze koude middag niet, want toen de speaker van dienst 'het volk' welkom heette stond hij letterlijk te praten tegen/voor nul kijkers. Tijdens zijn praatje schuifelden er wel wat kijkers door zijn gezichtsveld, maar méér dan een stuk of 50 diehards stonden of zaten er tijdens de wedstrijd zeker niet langs de lijn. Na de wedstrijd stond en zat de kantine wel lekker vol, hetgeen doet vermoeden dat veel belangstellenden tijdens de wedstrijd de (kantine)deur niet zijn uitgeweest. Met een voetbalwedstrijd op het grote scherm, warme snert en een Winterparty onder leiding van DJ Bram Boterham in het vooruitzicht, gevoegd bij de snerpende mistige kou buiten,  was dat overigens ook weer niet zo vreemd.

Zoals in de aanhef al staat aangegeven kregen de schaars langs de lijn aanwezige kijkers het niet bepaald warm van de wedstrijd.  Ook uw verslaggever had daar last van. Het viel niet mee om met handschoenen aan en door de kou beslagen brillenglazen op een klammig papiertje accuraat notities te maken.  Of beter, het ging niet. Na afloop van de wedstrijd waren er wel wat potloodstrepen op het blanco papier waar te nemen, maar écht chocolade was er amper van te maken.

Gelukkig was de wedstrijd van dien aard dat er ook nauwelijks aanleiding werd gegeven om aantekeningen te maken. In de gezapige eerste helft ging het nog redelijk gelijk op. De gasten namen halverwege wél een 0-1 voorsprong na weifelend optreden in de Heukelumdefensie. Heukelum zette daar welgeteld één kansje tegenover. De solide doelman van de gasten keerde echter eenvoudig het door Benjamin Meijdam geloste schot.

In deel twee was er van Heukelumzijde hoegenaamd niets meer te beleven. Voeg daarbij de steeds bijtender kou en het is te verklaren dat het vaste groepje supporters achter het vijandelijke doel er na 80 minuten spelen de brui aan gaf en de warme snert in de gezellig drukke kantine opzocht. Ondertussen waren de gasten op 0-2 en 0-3 gekomen en was het aan het dappere keeperswerk van Max Borowski te danken dat het daar bij bleef.

Is er dan niets positiefs te melden? Jawel. Na een lange blessuretijd (vanaf de nacompetitiewedstrijd in Breukelen) maakte Tim Schwebke zijn opwachting. Als invaller voor Benjamin Meijdam speelde hij weer een kwartiertje mee. Hopelijk is hij weer snel helemaal de oude om dan na de jaarwisseling een bijdrage te leveren aan een  groot aantal (noodzakelijke) driepunters. Want de nederlaag van Heukelum en een gelijkspel van Woudrichem bij Alblasserdam zorgden er voor dat Heukelum als voorlaatste nu dus áchter de Woerkummers de winterstop ingaat.  En als daar geen verandering in komt, moeten de rood-witten de tweede klasse vaarwel zeggen.

Heukelum 1 - EBOH 1   0-3   (0-1)
18.   0-1   Noël Goossens.
62.   0-2   Jesse Rensen.
72.   0-3   Leroy Verkerk.

Heukelum: Max Borowski, Niels Labrie ('33. Darél Visser, '67. Emre Gulpinar), Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Semih Kaplan, Semih Menno Dekker ('67. Redouan Berghout), Menno Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam ('72. Tim Schwebke), Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heide en Yoerik van 't Pad.

EBOH: Jan-Arie Kouwenhoven, Joey Steenbakker, Furkan Kaya, Jeremy Boshart, Wesley Ebbers (Ronan van Weelden), Jesse Rensen (Sydney Rietbergen), Henny Otto (Leroy Verkerk), Henny Brzac, Oberson van der Spek (Ricardo van de Merwe), Jeffrey Manzanares (Myron van Pelt) en Noël Goossens.

Scheidsrechter: Stan Claassen.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Harold Verberkmoes (EBOH).

Pupil van de week: Bram van den Berg (J07-1).
Balsponsor: Aannemersbedrijf Van Roon .
Toeschouwers: 50.