Heukelum verliest in intimiderend Giessen

Eddy Wijtvliet
Dennis van Es
Wessel Westerlaken
Wesley van den Oever (penalty)
Johnny Schouten
Joey Loendersloot

2e klasse H

4 maart 2023 14:30

T.A. van der Velden

Sportpark Almbos
Karbogerd 1
4283GV
GIESSEN
tel. 0183-442027

Heukelum speelde zaterdag in Giessen een lastige uitwedstrijd tegen GRC'14. Net als in de thuiswedstrijd, in oktober vorig jaar, kwam Heukelum de eerste helft op een onoverbrugbare achterstand. Toen was er bij het rustsignaal een achterstand van 4-0 nu stond het 3-0. Heukelum kwam in de tweede helft nog wel terug tot 3-2 maar meer was de ploeg van trainer Ceton niet gegeven.

Tijdens, in de rust en na de wedstrijd voerde echter niet de wedstrijd de boventoon maar het onbeschofte gedrag van de Giessense aanhang. Vooral tijdens de eerste helft werden sommige spelers beledigd, gediscrimineerd en geïntimideerd. "Ik vind het knap dat wij de wedstrijd nog uitgespeeld hebben." "Het was puur gênant en had niets met voetballen te maken. De scheidsrechter liet ook heel veel toe. Daarom moest mijn aanvoerder er voor de rust al af na een behoorlijke overtreding”, aldus Jerome Ceton op regio-voetbal.nl. Scheidrechter Van Der Velden liet veel toe. Toch waarschuwde de leidsman in de rust de wedstrijd te staken als de beledigingen vanuit het thuispubliek door zouden gaan.

Er werd ook nog gevoetbald met in de eerste helft een sterker GRC'14. De thuisploeg kreeg na twintig minuten een goede kans met een schot voorlangs het doel van Max Borowski. Borowski was even later kansloos toen GRC'14 een strafschop kreeg en Wesley van den Oever deze benutte.

Vlak voor rust moest aanvoerder Lars van Honk met een blessure het veld verlaten, hij werd vervangen door Jelle Looijen. Het Heukelumse spel bleef ondermaats. Drie minuten voor rust kreeg Heukelum een grote kans en in de tegenaanval kopte Johnny Schouten voor GRC'14 de 2-0 binnen. Tot overmaat van ramp viel ook de 3-0 nog voor rust binnen nadat Joey Loendersloot een verre ingooi kon binnenkoppen.

Vlak na rust mocht Benjamin Meijdam aanleggen voor een strafschop, toen een overtreding tegen Menno Dekker werd bestraft. Meijdam schoot vanaf de stip 3-1 tegen de touwen.  Scheidsrecht Van Der Velden stond veel toe en er ontstond veel rumoer. Een opstootje na de strafschop maakte dat de  leidsman eindelijk begon op te treden. Het resulteerde in een aantal gele kaarten over en weer.

Heukelum bleef in het vervolg met hangen en wurgen overeind. Het was vooral aan keeper Max Borowski te danken dat de thuisploeg niet scoorde. Borowski verrichte zeker drie fraaie reddingen en zag ook eenmaal de bal op de lat belanden. Heukelum bleef hoop houden op een aansluitingstreffer, en die kwam er tien minuten voor tijd kwam via Thomas van Iperen, 3-2. Voor een verdere opmars bleek het te laat.

Vanwege de randverschijnselen een wedstrijd om snel te vergeten. Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Tricht op het programma. Een wedstrijd waarin Heukelum iets goed moet maken. Aanleiding, de 8-1 nederlaag in Tricht eerder dit seizoen.

GRC'14 1 - Heukelum 1   3-2   (3-0)
23.   1-0   Wesley van den Oever (strafschop)
43.   2-0   Johnny Schouten
45.   3-0   Joey Loendersloot
50.   3-1   Benjamin Meijdam (strafschop)
78.   4-1   Thomas van Iperen

Heukelum: Max BorowskiGele kaart, Niels Labrie, Lars van HonkGele kaart ('40. Jelle Looijen), Joey Oudshoorn, Tim Schwebke, Menno Dekker,Gele kaart Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't PadGele kaart.

GRC'14: Nicky JanssenGele kaart, Joey Loendersloot, Wesley van den Oever, Eddy WijtvlietGele kaart (Quinten Pruysen), Michael van den Oever (Erthan Aksoy), Johnny Schouten, Wilco van Rossem (Stan van Tilborg), Kenneth Hoeke, Luc van Hemert, Dennis van EsGele kaart en Wessel WesterlakenGele kaart.

Scheidsrechter: Timo van der Velden.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Kees Ottevanger (GRC'14).