Heukelum en Wieldrecht delen de punten

Wieldrecht 1

Jason Zhou
Thom van Dijk
Rivaldo Baumgarten
Patrick van Ditten (assistent coach)
Benjamin Meijdam (vrije trap)

2e klasse H

1 april 2023 14:30

E.D.E. van Yren

Sportpark Wieldrecht
Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Heukelum behaalde zaterdag in Dordrecht een gelijkspel tegen Wieldrecht. Waar beide ploegen strijden voor nacompetitie en tegen directe degradatie was er achteraf bij beide ploegen het gevoel dat er meer in had gezeten, maar berusting in het gelijkspel.

Geen Redouan Berghout en Thomas van Iperen in de basis. Beide heren zaten aan de kant met een blessure. Waarbij het voor Van Iperen nog maar de vraag is of hij weer snel binnen de lijnen staat. Een basisplaats was er hierdoor voor Jelle Looijen. En ook Siebrecht Kluitenberg, die sinds een aantal wedstrijden goed aanhaakt, mocht weer een basisplaats bijschrijven.

Beide ploegen begonnen aardig en hielden elkaar in evenwicht. Heukelum had met een paar kansjes misschien een heel licht een overwicht. Halverwege de eerste helft begon het spel van Heukelum slordig te worden en verschoof het lichte overwicht richting de thuisploeg. Wieldrecht profiteerde nog voor rust via een afstandsschot vanaf zo'n zestien meter in de hoek achter Max Borowski

Heukelum ging in de tweede helft gelijk op zoek naar de gelijkmaker. Een inzet van Menno Dekker werd gekeerd door keeper Van Vuuren waarna Benjamin Meijdam op de paal schoot. Na een fraaie aanval volgde opnieuw een dikke kans. Wederom zonder succes, Menno Dekker kopte naast.

Twintig minuten voor tijd kroop Heukelum door het oog van de naald toen een inzet van de doellijn werd gehaald. De daarop volgende tegenstoot kreeg Heukelum een vrije trap op zo'n vijfentwintig meter van het doel van Wieldrecht. Benjamin Meijdam schoot de vrije trap binnen met behulp van de muur, die de baan het schot veranderde en keeper Van Vuuren kansloos liet.

In het slot van de wedstrijd kon de wedstrijd nog alle kanten op. Jelle Looijen stuitte op de vuisten van keeper Van Vuuren. Wieldrecht zag een inzet op de paal belandden en de rebound werd over het doel van Max Borowski geschoten. Het waren de laatste wapenfeiten.

Met het gelijkspel komt Heukelum een punt dichterbij het spelen van nacompetitie, wat het voornaamste doel lijkt te worden voor de ploeg van trainer Ceton. Komende week is er een rustdag waarna op 15 april het zeer goed presterende GJS op bezoekt komt op De Vriezenwijk. Hierna volgens er nog finales tegen Woudrichem (uit), Altena (thuis), EBOH (uit), Wilhelmina'26 (uit) en Streefkerk (thuis).

Wieldrecht 1 - Heukelum 1   1-1   (1-0)
38.   1-0   Onbekend
71.   1-1   Benjamin Meijdam

Heukelum: Max Borowski, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Tim Schwebke, Menno Dekker, Siebrecht Kluitenberg, Jelle Looijen ('80. Emre Gulpinar), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad.

Wieldrecht: Marnix van Vuuren, Ruben Agostinho, Mohamed Al Salman, Robert Versteeg, Jason ZhouGele kaart (Thom van DijkGele kaart), Mathew van der Linden, Tonnie Stok (Elsio de Oliveira), Ruben Retel, Daan Vegt, Calvin Gomes Pereira en Rivaldo BaumgartenGele kaart. Opmerking: Patrick van DittenGele kaart (assistent coach)

Scheidsrechter: Eddy van Yren.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Bart Dubbeldam (Wieldrecht).