Heukelum en Everstein gelijk in oefenwedstrijd

SC Everstein 1

Ricardo Papilaja (vrije trap)
Semih Kaplan (schot)
Onbekend (penalty)
Semih Kaplan (penalty)

20 augustus 2022 14:30

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Heukelum 1 speelde zaterdag de tweede oefenwedstrijd in de voorbereiding op seizoen 2022-2023 tegen SC Everstein. Waar de wedstrijd eerst in Everdingen op de planning stond, werd deze vanwege Everdingse veldomstandigheden in Heukelum gespeeld. Het B-veld was het decor voor deze eerste thuiswedstrijd.

In een voortvarende eerste helft kwam Heukelum al snel op 1-0 voorsprong toen Ricardo Papilaja bij een vrije trap gebruik maakte van de onoplettendheid van de keeper van Everstein. Ondanks verschillende kansen, bleef de 1-0 tot de rust staan.

Na rust deed trainer Ceton een aantal omzettingen. Hij bracht onder anderen Semih Kaplan binnen de lijnen. Kaplan vierde zijn hernieuwde stappen op het Heukelume gras meteen met een afstandsschot en de 2-0 voorsprong.

Er volgde een kwartier waar Heukelum zich van zijn kwetsbaarste kant liet zien. Vanuit een corner scoorde Everstein 2-1. Tien minuten later was het 2-2 en daarop volgde al snel de 2-3 via een strafschop.

Van een tweede oefenverlies op rij kwam het niet. Semih Kaplan bepaalde de 3-3 eindstand via een benutte strafschop in de slotfase.

Met dit gelijkspel gaan we op naar de derde oefenwedstrijd. Deze is op zaterdag 27 augustus in Heukelum tegen de onbekende zondag 2e klasser Real Lunet uit uit het Brabantse Vught. Let op de wedstrijd vangt aan om 16.00 uur!

Heukelum 1 - SC Everstein 1   3-3   (1-0)
12.   1-0   Ricardo Papilaja
48.   2-0   Semih Kaplan
57.   2-1   Everstein
68.   2-2   Everstein
72.   2-3   Everstein (strafschop)
82.   3-3   Semih Kaplan (strafschop)

De volgende spelers kregen speelminuten: Max Borowski, Thijs van Veluw ('46. Jeffrey van der Heiden), Wouter van Wijk ('46. Dárel Visser), Ricardo Papilaja ('75. Wouter van Wijk), Niels Labrie, Ruben Boet, Yassine El Hanoudi ('60. Redouan Berghout), Joey Oudshoorn, Benjamin Meijdam, Menno Dekker ('75. Thomas van Iperen) en Thomas van Iperen ('46. Semih Kaplan).