Eindelijk, drie punten tegen EBOH

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum zette dinsdagavond in de inhaalwedstrijd tegen EBOH eindelijk een overwinning neer. Met een doelpunt van Ferry Meijdam in blessuretijd werd het Dordtse EBOH met 2-1 verslagen.

Heukelum begon de wedstrijd overtuigend en was meteen de bovenliggende partij. Het goede spel van de afgelopen tijd werd doorgetrokken in de hoop dat het een keer drie punten moest opleveren. EBOH werd gelijk onder druk gezet en er volgden een aantal kansen voor onder andere Benjamin Meijdam, Sil van Putten en Ferry Meijdam. EBOH keeper Kouwenhoven bleek zijn doel met verve te verdedigen.

De gasten uit Dordrecht hanteerden voornamelijk de lange bal. Niet zonder gevaar zou blijken, want na ruim twintig minuten moest keeper Yoerik van't Pad zijn engeltje op de lat bedanken dat die ook de Heukelumse doelpalen beschermde, toen de gasten tweemaal de paal raakten.

Na een rommelige fase was het opnieuw EBOH wat de paal raakte. De Dordtenaren claimden met man en macht een doelpunt, maar scheidsrechter Van Dijk ging er niet in mee. Vlak voor rust hield keeper Kouwenhoven spits Ferry Meijdam in een oog-in-oog duel van scoren af.

Een kwartier na rust kwam EBOH op voorsprong. Ricardo Heuverling stond aan het einde van een fraaie de aanval en scoorde 1-0.  Heukelum ging op zoek naar de gelijkmaker, maar vond steeds de prima keepende Kouwenhoven op zijn pad. Ondertussen was Lars van Honk geblesseerd uitgevallen mt mogelijk een kaakbreuk. Chris van Bruggen verving van Honk en zag direct bijna een één tweetje met Sil van Putten uitbetaald in een goal. Ware het niet dat keeper Kouwenhoven opnieuw een goal voorkwam.

Het was uiteindelijk Sil van Putten die de EBOH keeper kansloos liet toen na een overtreding de bal op de stip ging en Sil van Putten vanaf elf meter raak schoot, 1-1. Er volgde een hoop commotie van Dordtse zijde en scheidrechter Van Dijk was de gebeten hond. De arbiter voelde zich bedreigd en staakte de wedstrijd tijdelijk om de gemoederen te bedaren. Na een afkoeling van vijftien minuten bleek dat EBOH'er Noël Goossens rood had gekregen en dus moesten de gasten met tien spelers verder.

Met nog ruim een kwartier op de klok en tegen tien man kreeg Heukelum zicht op drie punten en zocht de aanval. Na een aantal kleine kansen moest het team even slikken toen een EBOH aanvaller uit een counter op de lat kopte.

De slotfase stond bol van de spanning. Heukelum stuitte steeds op de uitblinkende keeper van EBOH. In blessuretijd was Thomas van Iperen gevaarlijk na een corner. Van Iperen zijn inzet werd weer tot een corner verwerkt en toen was daar eindelijk wel succes. De corner viel in de kluts voor de voeten van Ferry Meijdam die Heukelum naar de tweede overwinning van deze competitie schoot. Er volgde weer Dordts tumult richting scheidrechter Van Dijk, die de voor buitenspel vlaggende grensrechter terecht liet staan.

De 2-1 overwinning veranderde niet meer en zo boekte Heukelum eindelijk weer een overwinning in de competitie. Gezien het spel van de afgelopen periode dik en dik verdiend. Nu wacht komende zaterdag 14.30 uur op De Vriezenwijk de belangrijke thuiswedstrijd tegen Arkel.

Heukelum 1 - EBOH 1   1-1   (0-0)
60.   0-1   Onbekend
70.   1-1   Sil van Putten (strafschop)
92.   2-1   Ferry Meijdam

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Max Schaay ('90. Joey Oudshoorn), Lars van Honk ('65. Chris van Bruggen), Tim Schwebke, Sil van Putten, Ferry Meijdam, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam ('90. Brenna Bieri), Ricardo Papilaja en Jeffrey van der Heiden ('75. Thomas van Iperen).

EBOH: Jan-Arie Kouwenhoven, Jeremy Boshart, Jordi Fok, Furkan Kaya, Mitchell RoversGele kaart, Joey Steenbakker, Ricardo van de Merwe, Wesley Ebbers, Ricardo Heuverling, Leroy Verkerk en Noel GoossensRode kaart.

Scheidsrechter: Maurick van Dijk.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en  Harold Verberkmoes (EBOH).
Toeschouwers: 80.