Heukelum maakt het zich onnodig moeilijk tegen EBOH

EBOH 1

Jeremy Boshart
Noël Goossens
Stephen Emelina
Alex Zondervan (teammanager)
Tim Schwebke (schot)
Noël Goossens (schot)
Joey Steenbakker (schot)

2e klasse F

7 mei 2022 14:45

M.R.G. Vink

Sportpark Schenkeldijk
Sportcomplex Schenkeldk 6
3328LE
DORDRECHT

Opstelling Heukelum 1

Heukelum boekte zaterdag in Dordrecht de derde overwinning op rij. EBOH werd met 2-3 verslagen. Heukelum kreeg in de eerste helft veel kansen, maar verzuimde om het duel al voor rust te beslissen. Na rust kwam EBOH terug tot 1-1 waarna Heukelum met doelpunten van Brennan Bieri en Benjamin Meijdam alsnog de winst binnenhaalde.

Met een vrijwel complete selectie kon trainer Jerome Ceton tegen EBOH (Eendracht Brengt Ons Hoger) aantreden op het kunstgras van het Dordtse sportcomplex Schenkeldijk, waar het zonnetje ruimschoots aanwezig was. Heukelum begon met dezelfde basis-elf als vorige week.

Vanaf het begin waren beide teams vooral druk zoekende naar een opening. Dat duurde ongeveer twintig minuten. Daarna kwam de wedstrijd op gang toen EBOH keeper Jan-Arie Kouwenhoven knap redding bracht bij een inzet van Thomas van Iperen. EBOH antwoorde met een schot ver over het doel van Yoerik van't Pad.

Heukelum kreeg drie opgelegde mogelijkheden om te scoren. Achtereenvolgens Benjamin Meijdam, Chris van Bruggen en Tim Schwebke verschenen voor keeper Kouwenhoven. De Dordtse keeper onderscheidde zich en redde driemaal. Ook bij een vrije trap van Sil van Putten bracht Kouwenhoven redding, al had hij daarbij hulp van de paal nodig.

EBOH liet zich gelden bij een cornerbal die via de kluts uiteindelijk door EBOH verdediger Stephan Emelina op het Heukelumse doel in de handen van keeper Yoerik van't Pad werd gekopt.

Vlak voor rust kwam dan toch de verdiende 0-1 voorsprong voor Heukelum. Een actie van Thomas van Iperen werd nog gekeerd door de doelman, maar het schot van Tim Schwebke wat daarop volgde, liet doelman Kouwenhoven kansloos.

In de tweede helft pakte de thuisploeg het initiatief. Heukelum moest teveel achteruit, kon de bal niet in de ploeg houden en riep uiteindelijk de 1-1 gelijkmaker van Noël Goossens over zichzelf af. De aanvaller kon bij een doorgetikte voorzet de bal simpel achter keeper Van't Pad schuiven.

Ondertussen moest scheidrechter Vink alle zeilen bijzetten om de wedstrijd in de hand te houden. Bij een duidelijke overtreding op Tim Schwebke schreeuwde de Heukelumse bank om een strafschop (die er op de videobeelden buiten bleek) maar scheidrechter Vink reageerde niet eens. Ook bij een aanslag op Sil van Putten keek de scheidrechter de andere kant op.

Trainer Ceton bracht Ferry Meijdam en Brennan Bieri in. De laatste had de bal nog niet aangeraakt toen hij een kwartier voor tijd de bal op een presenteerblad kreeg aangeboden van verdediger Stephen Emelina, die te zacht terugspeelde op keeper Kouwenhoven. Bieri zat er tussen en schoof de 1-2 in het doel.

De thuisploeg zette aan. Yoerik van't Pad stond zijn mannetje toen een cornerbal werd ingekopt. Toch kreeg Heukelum de betere kansen. Ferry Meijdam schoof de bal tien minuten voor tijd langs de keeper. Verdediger Furkan Kaya haalde de bal met een omhaal van de lijn. Heukelum kreeg veel ruimte. Sil van Putten werd op links weggestuurd en ging de zestien van EBOH binnen. Zijn schot kwam via een EBOH verdediger bij de vrijstaande Benjamin Meijdam die de bal in het dak van het doel joeg, 1-3. Even leek scheidrechter Vink de goal af te keuren, de grensrechter van EBOH had zijn vlag de lucht in gegooid. Maar trecht, zoals later op de beelden bleek, keurde de leidsman het doelpunt goed.

In blessuretijd moest Yoerik van't Pad nog flink aan de bak, maar kon een score van EBOH invaller Joey Steenbakker niet voorkomen. De Heukelumse winst kwam uiteindelijk niet meer in gevaar.

Heukelum boekt hiermee de derde overwinning op rij en stijgt naar de negende plaats in de rangschikking. Met nog vijf wedstrijd te gaan, is alles nog open en staan de ploegen in het rechter rijtje dicht bij elkaar. Voor Heukelum is het zaak deze vorm vast te houden. Of dit lukt blijkt dinsdagavond al, als Heukelum om 20.00 uur op De Vriezenwijk tegen Altena uitkomt.

EBOH 1 - Heukelum 1   1-3   (0-1)
41.   0-1   Tim Schwebke
64.   1-1   Noël Goossen
74.   1-2   Brennan Bieri
82.   1-3   Benjamin Meijdam
91.   2-3   Joey Steenbakker

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Max SchaayGele kaart, Chris van Bruggen, Tim Schwebke ('72. Brennan Bieri), Sil van Putten, Wilfried Prigge, Thomas van Iperen ('69. Ferry Meijdam), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja en Jeffrey van der Heiden.

EBOH: Jan-Arie Kouwenhoven, Jeremy BoshartGele kaart (Paul Reijnders), Jordi Fok, Furkan Kaya (Haris Brzac), Stephen EmelinaGele kaart, Ricardo van Yperen, Martin Calmera (Ricardo van de Merwe), Wesley Ebbers (Joey Steenbakker), Ricardo Heuverling, Mitchell Rovers en Noël GoossensGele kaart. Opmerking: Alex ZondervanGele kaart (teammanager)

Scheidsrechter: Melvin Vink.
Assistenten: Joop Viveen (Heukelum) en Frans Stal (EBOH).
Toeschouwers: 120.