Heukelum slaat toe in Woudrichem

Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Heukelum heeft zaterdag een duidelijke overwinning geboekt in Woudrichem. Na een 0-2 voorsprong in de rust maakte de ploeg het zich nog moeilijk door in de tweede helft veel kansen om zeep te helpen. De 1-2 van de thuisploeg maakte het nog even spannend, maar Redouan Berghout schoot Heukelum in de slotfase naar de 1-3 overwinning.

Heukelum begon de wedstrijd goed op het zonovergoten sportpark Het Bolwerk. Al na zeven minuten had Tim Schwebke de dwarsligger boven keeper Aljan Dekker getest en waren er nog wat 'kansjes' voor Heukelum te noteren. Hierna kwam de thuisploeg langzaam in de wedstrijd met een kopbal over het doel van Yoerik van't Pad als hoogtepunt.

Het laatste kwartier was het Heukelum wat de klok sloeg, of beter gezegd Sil van Putten. De Heukelumse aanvoerder lijkt langzaam zijn oude vorm weer te hervinden en stond aan het einde van een mooie Heukelumse aanval die achterin begon bij de uitblinkende Tim Verdier. Van Putten werd door Benjamin Meijdam met een steekpass door het midden weggestuurd, omspeelde Aljan Dekker en scoorde 1-0. In de blessuretijd van de eerste helft had Van Putten opnieuw succes. Door goed storen van Max Schaay kwam Benjamin Meijdam in balbezit. Meijdam bracht Van Putten in stelling die fraai in de kruising binnenschoot.

In de tweede helft ging Woudrichem meer naar voren voetballen op zoek naar een doelpunt. Het leverde Heukelum veel ruimte op, heel veel ruimte. Na kansen voor Tim Schwebke (over), Sil van Putten (onterecht terug gevlagd voor buitenspel), Tim Schwebke (kopbal voor open doel over) en Ricardo Papilaja (over) leek een grotere voorsprong voor Heukelum een kwestie van tijd. Na opnieuw kansen voor Tim Schwebke (naast), Sil van Putten (naast) en Ricardo Papilaja (op de keeper) kon Heukelum zichzelf verwijten de kansen niet te benutten en het zichzelf zo onnodig lastig te maken.

En lastig werd het, want vijftien minuten voor tijd kopte Danny Schaap een voorzet tegendraads binnen, 1-2. Heukelum kwam even onder druk te staan. Met maximale inzet en teamgeest hield Heukelum stand. De ingevallen Redouan Berghout schoot in blessuretijd de winst definitief binnen toen hij alleen naar keeper Aljan Dekker werd gestuurd, hem omspeelde en 1-3 scoorde. De vreugde in het Heukelumse kamp was groot.

Komende zaterdag wacht opnieuw een belangrijke wedstrijd, dan komt Sleeuwijk in Heukelum op bezoek. De Sleeuwijkers versloegen De Zwerver zaterdag verrassend met 4-0.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Woudrichem 1 - Heukelum 1   1-3   (0-2)
39.       0-1   Sil van Putten
45+5.   0-2   Sil van Putten
75.       1-2  Danny Schaap
95.       1-3   Redouan Berghout

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Jeffrey van der HeidenGele kaart, Ricardo Papilaja, Chris van Bruggen, Tim Schwebke ('90. Redouan Berghout), Sil van Putten, Max Schaay, Benjamin Meijdam ('89. Brennan Bieri), Wilfried Prigge (Wouter van Wijk) en Thomas van Iperen ('46. Joey OudshoornGele kaart).

Woudrichem: Aljan Dekker, Wilty Schaap, Danny Schaap, Tim Saaman, Swen WeusthofGele kaart, Jamy Goemaat, Yoeri Duizer, Bori Secreve, Rick Naaijen (Mike van Wouwen), Nick van GiessenGele kaart en Bart van Andel.

Scheidsrechter: Arno van Dalen.
Assistenten: Sam Papilaja (Heukelum) en  Job van Rookhuizen (Woudrichem).
Toeschouwers: 160.