Heukelum velt Tricht met 2-3

Middelweg 54
4196JJ
TRICHT

Heukelum heeft zaterdag meer afstand genomen van het degradatiespook. In Tricht werd de plaatselijke vv met 2-3 verslagen door doelpunten van Max Schaay en Ferry Meijdam.

Naast Lars van Honk (langdurig) waren ook Jeffrey van der Heiden (geschorst) en Ricardo Papilaja afwezig. Verder was iedereen van de partij. Wouter van Wijk, Brennan Bieri en Ferry Meijdam begonnen in de basis.

Beide ploegen lieten vanaf het begin zien dat de intentie was om voor de winst te gaan. Tricht probeerde zorgvuldig op te bouwen waardoor Heukelum het geliefde en messcherpe aanvalsspel op grasmat kon leggen, een overigens fraaie grasmat.

Nadat Ferry Meijdam terecht voor buitenspel een goal afgekeurd zag, moest Yoerik van't Pad tweemaal met verve zijn kunsten vertonen en een doelpunt voor Tricht voorkomen. Heukelum antwoordde met twee schoten (Prigge en Bieri) over het doel van Tricht en een beloftevolle aanval via Benjamin Meijdam die ten onrecht werd terug gevlagd voor buitenspel.

Nadat Joeri van't Pad knap een schot van Tim van Dijken uit de benedenhoek had geplukt, begon Heukelum de overhand te krijgen. Een perfecte diepe bal van Sil van Putten werd maar rakelings naast geschoten door Ferry Meijdam. Tricht keeper Rian Drost moest gestrekt bij een inzet van Brennan Bieri.

Vlak voor rust sloeg Heukelum toe. Een corner van Benjamin Meijdam raakte in de kluts en eindigde op de zestienmeterlijn voor de voeten van Max Schaay. Schaay plaatste de bal prachtig in de rechterbovenhoek en liet keeper Drost aan de grond genageld volledig kansloos, 0-1. Maar het was nog niet op voor Heukelum. Vlak voor de thee stuurde Sil van Putten met een pass uit een vrije trap Ferry Meijdam weg. Een beheerste afronding van de spits betekende een ruimte 0-2 voorsprong voor Heukelum in de rust.

De thuisploeg moest in de tweede helft komen, maar kreeg al snel de deksel op de neus toen Benjamin Meijdam met een pass broer Ferry bereikte. Ferry Meijdam lijkt weer op stoom te komen als doelpuntenmachine en had geen moeite om Heukelum op een 0-3 voorspong te zetten.

Het duurde niet lang tot Tricht iets terugdeed. Met een schot in de verre hoek scoorde Tim Schook en bracht zo weer hoop in het spel van de thuisploeg. Nog meer hoop leek er te komen toen er even later werd geschreeuwd om een strafschop. Maar het werd niet gehonoreerd door scheidsrechter De Zwarte. Heukelum liep te veel terug en de energie leek uit de ploeg te vloeien. Tricht was dichtbij een doelpunt toen een teruggelegde bal van dichtbij hoog over het doel van Yoerik van't Pad werd geschoten. Aan de andere kant werd een poging van Ferry Meijdam van de doellijn gehaald.

Tien minuten voor tijd moest Heukelum toch nog een doelpunt incasseren toen de bal op de stip ging bij een handsbal van Tim Verdier. Tim van Dijken benutte de strafschop en Tricht kwam op 2-3. Verdedigend kwam Heukelum vervolgens niet meer in gevaar. Aanvallend was alleen nog een overtreding op de ingevallen Redouan Berghout te noteren. De overtreding in de zestien werd als te licht beoordeeld door scheidrechter De Zwarte.

Drie punten mee naar Heukelum betekent iets meer afstand van het degradatiespook. Al is er nog niets zeker in deze 2e klasse waar iedereen van iedereen kan winnen. Met nog drie wedstrijden te gaan staat Heukelum op de tiende plaats met acht punten voorsprong op directe degradatie en vier op een plaats in de nacompetitie voor klasse behoud. Dat is als we naar onderen kijken. Als we naar boven kijken, is het verschil met de vijfde plaats slechts twee punten en als klap op de vuurpijl staan de mannen van Jerome Ceton ook nog eens alleen op kop in de derde periode. Aan dat laatste zullen we nog maar niet denken.

Komende zaterdag kom Roda Boys op bezoek in Heukelum. De ploeg uit Aalst is met SVW verwikkeld in de strijd om het kampioenschap. In Aalst kreeg Heukelum met een gelijkspel te weinig.

Tricht 1 - Heukelum 1   2-3   (0-2)
43.   0-1   Max Schaay
65.   0-2   Ferry Meijdam
53.   0-3   Ferry Meijdam
56.   1-3   Tim Schook
80.   2-3   Tim van Dijken (strafschop)

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Wouter van WijkGele kaart, Max Schaay, Chris van Bruggen, Tim Schwebke ('88. Redouan Berghout), Brennan BieriGele kaart ('72, Thomas van Iperen), Sil van Putten, Wilfried Prigge, Ferry Meijdam ('81. Joey Oudshoorn) en Benjamin MeijdamGele kaart.

Tricht: Rian Drost, Sander Kars, Harm van Brenk (Luke van Dijken), Owen Hol, Rick de Jongh (Luuk Monker), Rene van Soelen, Tim van Dijken, Arjan Hakkert (Pepijn Lambregts), Joran Smit, Tycho Voorneveld (Ramon van Soelen) en Ruben Lambregts (Tim Schook).

Scheidsrechter: Marin de Zwarte.
Assistenten: Piet van Iperen (Heukelum) en Jan van Toorn (Tricht ).
Toeschouwers: 180.