Verdiende 0-2 overwinning op Wieldrecht

Smitsweg 20
3328LB
DORDRECHT

Heukelum trof zaterdag in Dordrecht het lastige en vooral onvoorspelbaar spelende Wieldrecht. Wieldrecht won in 2F de eerste periode maar is daarna in een vrije val terechtgekomen en staat nu op de elfde plaats net boven Heukelum.

Trainer Jerome Ceton begon met Tomas van Iperen en Wouter van Wijk in de basis. Zij vervingen Ferry Meijdam (blessure) en Max Schaay (ziek). Schaay zat wel op de bank, maar kwam niet in actie.

Geen rustig begin, in Dordrecht kwam de wedstrijd meteen op gang. De thuisploeg opende al snel na het beginsignaal met een goede kans. Yoerik van't Pad moest tot het uiterste gaan, maar redde knap.  Tot vreugde van de uit Heukelum meegereisde supporters stond er na 5 minuten toch enigszins onverwacht een 0-1 voorsprong op het scorebord. Ricardo Papilaja joeg de bal vanaf zo'n vijfentwintig meter strak in de kruising en zette Heukelum met een wereldgoal op voorsprong.

Wieldrecht hanteerde voornamelijk de lange bal van achteruit, wat voor het sterk spelende blok Prigge en Papilaja weinig problemen opleverde. Heukelum kon daarentegen ook weinig potten breken en maakte vooral gebruik van Tim Schwebke als aanspeelpunt. Dik een half uur verder viel voor het eerst een lange bal van de thuisploeg achter de verdediging van Heukelum. Het leverde meteen gevaar op. De Dordtse spits controleerde de bal met de borst en nam met een volley het doel van Yoerik van't Pad onder vuur, naast.

In de tweede helft kwam Wieldrecht beter uit de kleedkamer en moest op zoek naar de aansluitingstreffer. Het betekende veel ruimte voor Heukelum op de helft van Wieldrecht. Het spel was rommelig, beide ploegen hadden een goede intentie, maar verder dan proberen kwam het niet.

Twee acties van Thomas van Iperen en schoten van Ricardo Papilaja en Sil van Putten misten het venijn om tot een doelpunt te worden gepromoveerd. Als Heukelum wat zorgvuldiger met de geboden ruimte en mogelijkheden had  omgesprongen was de voorsprong al lang en breed verdubbeld. Maar helaas lukte het niet aan Heukelumse zijde.  Aan Wieldrecht zijde lukte het evenmin, want de thuisploeg had weldegelijk een aantal kansen maar het trof de goed keepende Yoerik van't Pad of de ploeg had het vizier niet scherp.

Een kwartier voor tijd kreeg Heukelum een levensgrote kans toen de bal na een actie van Sil van Putten op de paal belandde en Benjamin Meijdam net te kort kwam om de bal in het doel te tikken. De 0-2 kwam er kort daarop toch, toen Sil van Putten in een counter vanuit een één-tweetje vrij voor de keeper werd gezet en beheerst de 0-2 binnenschoot.

Beide ploegen kregen vervolgens nog kansen op een score. Na een corner schoot een speler van Wieldrecht in het zijnet. Even later redde Yoerik van't Pad op de lijn en voorkwam een tegentreffer. Vlak voor tijd leek Heukelum te profiteren van een te zachte terugspeelbal in de verdediging van Wieldrecht. Ricardo Papilaja onderschepte de bal en bood de ingevallen Redouan Berghout de kans om te scoren. De bal was echter net te breed waardoor Berghout de bal niet in het doel kreeg.

Al met al een belangrijke overwinning voor Heukelum. De ploegen in de onderste regionen staan dicht bij elkaar. Een overwinning is meer welkom dan een gelijkspel.

Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Woudrichem op het programma. Maar eerst wordt doordeweeks aangetreden voor de inhaalwedstrijd tegen SVW. Aftrap op De Vriezenwijk is dinsdag om 20.00 uur. De Gorcummers kunnen bij een gelijkspel de tweede periodetitel winnen.

Wieldrecht 1 - Heukelum 1   0-2   (0-1)
05.   0-1   Ricardo Papilaja
76.   0-2   Sil van Putten

Heukelum: Yoerik van't PadGele kaart, Tim Verdier, Wouter van Wijk, Jeffrey van der Heiden, Ricardo Papilaja, Chris van Bruggen, Tim Schwebke ('86. Redouan Berghout), Sil van Putten, Benjamin Meijdam, Wilfried Prigge en Thomas van Iperen.

Wieldrecht: Ard Nagtegaal, Mohamed Al SalmanGele kaart, Robert Versteeg, Ruben Agostinho (Bram Wolkenfelt), Thom van Dijk, Aron de Keyzer, Tonnie Stok, Daan Vegt (Jason Zhou), Patrick Stoel, Joey Faasen (Quincy Ignacio) en Aschwin Bakema.

Scheidsrechter: Sjarco van den Bergen.
Assistenten: Joop Viveen (Heukelum) en  Alla Abdelhafid (Wieldrecht).
Toeschouwers: -.