Heukelum doet niet onder voor runner up Roda Boys

5308JH
AALST GLD

Opstelling Heukelum 1

Na afloop van de zaterdag in Aalst gespeelde wedstrijd tussen Roda Boys Bommelerwaard en Heukelum kon je niet echt ontevreden zijn met de 0-0 uitslag. Maar ook blijdschap was niet de overheersende emotie. Waarom? Omdat het enerzijds knap is de nummer 2 van de ranglijst gelijkwaardig partij te bieden maar anderzijds het gevoel dat er voor Heukelum met wat meeval beslist meer in had kunnen zitten op bezoek bij de runner up. De wedstrijd eindigde nu zoals ze was begonnen en dat was gezien het aantal goede doelkansen aan beide zijden toch wel bijzonder te noemen. Zonder doelpunten was het overigens ook best vertoeven op het goed onderhouden sportpark Maaskant in Aalst: redelijk voetbal, kansen over en weer, spanning en niet in de laatste plaats een heerlijk zonnetje.

Heukelum trad in vrijwel de sterkst mogelijke/denkbare opstelling aan waarin Wilfried Prigge na een lange absentie vanwege blessures weer zijn opwachting in de basis maakte. Wilfried deed dat met verve en kan terugkijken op een prima weerzien in de basisopstelling van de rood-witten. Samen met zijn college centrale verdediger Max Schaaij vormde hij een ijzersterk centrum van de Heukelum-defensie.

De eerste helft begonnen de roodbroeken voortvarend, alhoewel het spel zich kenmerkte in slordigheidjes en (veel) onnodig balverlies. Heukelum wist zichzelf wel kansen uit te spelen. Zoals na een minuut of zeven toen Ferry Meijdam na een fraaie pass van Ricardo Papilaya de bal in één keer op het doel schoot maar de doelman van de thuisploeg ten koste van een hoekschop zag redden. De toegekende hoekschop werd door de thuisploeg kordaat afgeslagen en een snelle tegenstoot dreigde, ware het niet dat Lars van Honk halverwege de helft van de tegenstander de aanval met een gewaagde tackle wist te onderbreken. De overtreding van Lars werd door de goed leidende arbiter Alvarez uit Zwijndrecht met geel beloond. Denkend aan de thuiswedstrijd tegen Wieldrecht had het voor Lars ook anders kunnen aflopen. Het spel golfde op en neer met kansen voor beide doelen. Voor Heukelum waren Benjamin Meijdam twee keer met een schot na een combinatie met broer Ferry (doelman en net over) Sil van Putten (vrije trap) en Ricardo Papilaya na een mooie actie en een dito schot (keeper) nog het dichtst bij een treffer. In de slotfase van de eerste helft pikte Ferry nog bijna een verkeerde terugspeelbal op maar stuitte op de prima keepende Paul van den Elzen, de doelman van de thuisploeg. Dus 0-0 bij de pauze en geen prijs in de verloting, maar dit terzijde.

In de tweede helft gingen de rood-witten (voor de gelegenheid in wit-zwart) nadrukkelijker op zoek naar een treffer, alhoewel Heukelum direct in de beginfase van deel twee een paar keer goed weg kwam bij kansen voor de thuisploeg. Ferry Meijdam was enkele keren dicht bij een treffer maar miste de finale scherpte om toe te slaan. Hetzelfde kan gezegd worden van Sil van Putten die een paar keer goed doorkwam maar (nog) niet het schot in de benen heeft dat wij graag zien. De allerbeste kans was voor Tim Schwebke. Een goede actie beloonde Ferry Meijdam met een fraaie gevoelvolle voorzet richting Tim. Deze kon de bal vrij diagonaal van een metertje of vijf van het doel inkoppen. Tim kopte de bal helaas net voorlangs het doel en daarmee was dus de beste mogelijkheid historie. Ondanks verwoede pogingen aan beide zijden lukte het dus niet om tot scoren te komen en bleef de brilstand tot het laatste fluitsignaal op het scorebord staan. Een hoe dat voelde beschreef ik al in de inleiding.

Door het gelijke spel liep Heukelum één puntje in op nummer 13 Tricht, wat overigens logisch was omdat Tricht zijn wedstrijd in Dalem tegen GJS wegens Corona afgelast zag worden. Heukelum bezet dus nog steeds de onderste plaats, maar het spel biedt voldoende perspectief om niet te wanhopen. Speelt Heukelum in de sterkste opstelling dan hoeft het geen tegenstander te vrezen. De selectie van de rood-witten is echter niet breed en blijft daardoor kwetsbaar. Tel hier de behoorlijke kaartenlast bij op en je kunt constateren dat dát wellicht nog de lastigste ‘tegenstander’ van Heukelum kan worden. Komende zaterdag speelt Heukelum vanaf 14.30 een thuiswedstrijd tegen EBOH uit Dordrecht.

Roda Boys 1 - Heukelum 1   0-0   (0-0)

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim VerdierGele kaart, Max Schaay, Lars van HonkGele kaart ('65. Joey Oudshoorn), Tim Schwebke ('76. Thomas van Iperen), Sil van Puten, Ferry Meijdam, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam ('86. Chris van Bruggen), Ricardo Papilaja en Jeffrey van der Heiden ('86. Niels Labrie).

Roda Boys: Paul van Elzen, Angelo StooveGele kaart ('63. Rik van den Broek), Rico Grandia, Jelle ScholtsGele kaart, Romano Tapirama, Jordey van Ham ('38. Jesse HoboGele kaart), Sven van Driel, Toby Tan, Armand Selmani, Mo Nikbakht ('80. Cristian van Aalst) en Nils Loef.

Scheidsrechter: Francisco Alvarez.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en M. van Hemert (Roda Boys).
Toeschouwers: 200.