Heukelum verliest 0-0 wedstrijd van Drechtstreek

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Heukelum verloor zaterdag in Papendrecht met 2-0 van Drechtstreek in een wedstrijd die lang op 0-0 leek af te stevenen. Beide ploegen waren machteloos voor het doel, tot tien minuten voor tijd Drechtstreek uit een onterecht gegeven corner scoorde.

Vooraf was bekend dat het geen makkelijke wedstrijd voor Heukelum zou worden. Drechtstreek was na de hervatting van de competitie met 4 overwinningen uit de startblokken geschoten en stond bovenaan in de tweede periode. Hiernaast ontbrak Sil van Putten en moest Ricardo Papilaja in de warming-up afhaken. Mats van Os en Joey Oudshoorn stonden hierdoor in de basis. Zij complementeerden het Heukelumse middenveld met Chris van Bruggen en Benjamin Meijdam, die deze wedstrijd de aanvoerdersband mocht dragen.

Het ingeleverde voetballend en creatief vermogen compenseerde Heukelum door keihard te werken. Het leverde in de eerste helft een evenwichtige wedstrijd op. Heukelum zakte in, liet Drechtstreek het spel maken en kwam regelmatig tot een counter. Beide ploegen creëerden maar bar weinig kansen. Keeper Yoerik van't Pad moest tweemaal redding brengen. De thuisploeg, die vooral over rechts gevaar kon stichtten, kon geen vuist maken. Deze vuist was ook niet aan de aanvallen van Heukelum besteed. Joey Oudshoorn, Ferry Meijdam en Tim Schwebke kregen kleine kansen.

Na rust leek het lang op een 0-0 uit te lopen. Drechtstreek kwam wat beter in de wedstrijd maar stuitte of op Yoerik van't Pad of miste de scherpte in de afronding. Heukelum werd gevaarlijk met een schot van Benjamin Meijdam en eenn van Tim Schwebke, die op hun beurt keeper Straver niet wisten te passeren. Toch lag er achter de verdediging van Drechtstreek voldoende ruimte voor Heukelum om te om te profiteren, maar door slordig en onzorgvuldig spel kwam Heukelum niet verder dan het strafschopgebied van de Papendrechters.

Tien minuten voor tijd kreeg de thuisploeg een corner cadeau van de verder goed fluitende scheidrechter De Zwarte. De perfect uitgemeten corner werd door Mark Kunst via de onderkant van de lat ingekopt. Onduidelijk was of de bal de lijn had gepasseerd. Scheidsrechter De Zwarte twijfelde niet en keurde het doelpunt goed. Er was ook weinig protest vanuit de Heukelumse spelers.

Trainer Jerome Ceton probeerde in het restant met diverse wissels nog een gelijkmaker te forceren en dirigeerde Heukelum richting de aanval. Het bood de thuisclub meer ruimte in de aanval en vier minuten in blessuretijd ging de wedstrijd in het slot door een doelpunt van de ingevallen Silvan Damwijk, die na een keurige aanval bij de tweede paal de 2-0 binnenschoot.

Heukelum heeft twee overwinningen op rij (EBOH en Arkel) geen positief vervolg kunnen geven. Het gat naar nummer 11, Drechtstreek, is nu zes punten. Volgende week komt koploper SVW op bezoek in Heukelum. Met Sil van Putten en Ricardo Papilaja weer van de partij kan Heukelum orgelijk een kans maken.

Drechtstreek 1 - Heukelum 1   2-0   (0-0)
81.   1-0   Mark Kunst
94.   2-0   Silvan Damwijk

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier, Ferry Meijdam, Joey Oudshoorn ('81. Thomas van Iperen), Chris van Bruggen ('85. Wouter van Wijk), Tim SchwebkeGele kaart, Mats van Os ('78. Brennan Bieri), Max Schaay, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Drechtstreek: Jorn van Drimmelen, Patrick KunstGele kaart, Mart Wielaard, Joey 'd Haan (Thijs den Dunnen), Mark Kunst (Silvan Damwijk), Ties van Aggelen, Koen Lighaam (Ralph van der Giessen), Roger Dupuis, Shujendy Martis, Dion Warner en Marvin Straver.

Scheidsrechter: Marin de Zwarte.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en  Marvin Otte (Drechtstreek).
Toeschouwers: 110.