Heukelum wint degradatiekraker van Arkel

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum heeft zaterdag de degradatiekraker in de 2e klasse F gewonnen en zichzelf beloond met drie punten. In een matige wedstrijd scoorde Ferry Meijdam tweemaal en Benjamin Meijdam eenmaal.

Een bijna compleet Heukelum, alleen Lars van Honk (gebroken kaak) en Niels Labrie ontbraken, stond voor de taak om een goed resultaat neer te zetten tegen Arkel. Na de midweekse overwinning op EBOH opnieuw een belangrijke pot om van de laatste plaatsen weg te komen.

De eerste helft was van beide kanten niet best. Beide ploegen hadden veel balverlies en speelden erg slordig. Waar de bezoekers geheel niets klaarspeelden kon Heukelum toch nog een drietal kansen noteren. Benjamin Meijdam schoot voorlangs, vond even later met een schot keeper Jari van Baalen op zijn weg en bij een vrije trap van Sil van Putten kwam Wilfried Priggen net te laat bij de 2e paal inglijden. Op meer spanning voor de doelen werden de toch zo'n 240 toeschouwers niet getraceerd.

Hoe anders was het na rust. Heukelum zocht sneller de voorhoede in de hoop zo meer kansen te creëren. Het wierp al snel zijn vruchten af. Ferry Meijdam had eerst vanuit een moeilijke hoek vergeefs een poging gewaagd om keeper Van Baalen te passeren. Een snelle aanval door het midden via Ricardo Papilaja, Tim Schwebke en Chris van Bruggen stelde de laatste in staat Ferry Meijdam weg te sturen. Meijdam stuitte op keeper Van Baalen maar ronde de rebound fraai af, 1-0. Heukelum was duidelijk beter en buitenspel hield Meijdam af van zijn tweede doelpunt. Dat tweede doelpunt kwam er kort daarna toch. Balverlies van Arkel op het middenveld stelde Benjamin Meijdam in staat om Ferry diep te sturen, die met een fraai voetbeweging de Arkel keeper passeerde en 2-0 scoorde.

Met nog 20 minuten op de klok moest Arkel uit zijn schulp kruipen, en dat deed het team. Spits Corné van Horik schoot van dichtbij hoog over. Bij een schot van Jesse Hoogewooning verrichtte Yoerik van't Pad knap keeperswerk. De Heukelumse keeper deed het knappe keeperswerk bij een kopbal van Corné van Horik dunnetjes over. Van't Pad hield zo Arkel van een treffer. Toen opnieuw Van Horik een grote kans voorlangs schoot, was het duidelijk dat de bal er voor Arkel vandaag niet in zou gaan. Die frustratie leidde mogelijk tot twee gele kaarten voor Arkel speler Robert Scheurwater. Scheurwater leverde commentaar op het fluitwerk van scheidrechter Felix en kreeg een gele kaart voorgeschoteld. Toen Scheurwater direct daarop doorging met commentaar leveren toonde Felex gedecideerd de 2e gele kaart en een rode voor de Arkel speler.

Doordat Arkel naar voren moest voetballen lag er voor Heukelum veel ruimte op de helft van Arkel. De ingevallen Thomas van Iperen kreeg twee goede kansen, maar wist ze niet te verzilveren. Dat deed Benjamin Meijdam in blessuretijd wel. Scheidrechter Felix gaf goed voordeel bij een overtreding op invaller Brennan Bieri waardoor vervolgens Mat van Os, ook ingevallen, Benjamin Meijdam in staat stelde de 3-0 eindstand op het scorebord te zetten.

Een belangrijke overwinning waardoor Heukelum nu van de laatste plaats naar de 3e plaats van onderen springt. We hopen dat Heukelum nu de smaak van de punten te pakken heeft, want komende zaterdag staat er al weer een belangrijke wedstrijd op het programma, dan wordt in Papendrecht aangetreden tegen het één plaats hoger staande Drechtstreek.

Heukelum 1 - Arkel 1   3-0   (0-0)
59   1-0   Ferry Meijdam
62   2-0   Ferry Meijdam
93.   3-0   Benjamin Meijdam

Heukelum: Yoerik van't Pad, Tim Verdier (Brennan Bieri), Max Schaay, Jeffrey van der HeidenGele kaart (Joey Oudshoorn), Chris van Bruggen (Mas van Os), Tim Schwebke (Wouter van Wijk), Sil van Putten, Ferry MeijdamGele kaart (Thomas van Iperen), Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam en Ricardo Papilaja.

Arkel: Nick van der StamGele kaart, Robert Scheurwater2 maal geel Stefan van Hulst, Youri de JongGele kaart, Robin Vogel, Corné van Horik, Dylan Verschoor, IJsbrand van Eldik (Sergio Thijs), Jesse Hoogewoning, Miguel VerbeekGele kaart (Yoesef Pyla) en Jari van Baalen.

Scheidsrechter: Niels Felix.
Assistenten: Fred de Groot (Heukelum) en  Michel de Bruin (Arkel).
Toeschouwers: 240.