Onverdiende 1-2 nederlaag tegen Woudrichem

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum verloor zaterdag met 1-2 van Woudrichem.  Het verlies was zeker niet op zijn plaats, want Heukelum had recht en zeker genoeg kansen op een gelijkspel of meer.

Brennan Bieri, Jeffrey van der Heiden en Tim Schwebke ontbraken doordat zij vorige week een rode kaart kregen voorgeschoteld. Van der Heiden en Schwebke zullen er komende wedstrijd weer bij zijn. Bieri zal nog langer langs de kant plaats moeten nemen. Hiernaast kon trainer Jerome Ceton geen beroep doen op Tim Verdier, Wilfried Prigge en Joey Oudshoorn. Kortom een half team aan basisspelers.

In een open wedstrijd waarin beide teams niet schuwden de lange bal te hanteren en de aanval te zoeken, vielen alle doelpunten binnen 25 minuten.

In de beginfase kreeg Ricardo Papilaja een vrij trap te nemen na een terugspeelbal. Dertien meter van het doel van Woudrichem schoot Papilaja geplaatst naast. Aan de andere kant kreeg Woudrichem ook een vrije trap te nemen op de rand van het strafschopgebied. Tim Saaman plaatste de bal in de verste benedenhoek en verraste keeper Yoerik van't Pad, 0-1.

Een moment later had Benjamin Meijdam met een volley van dichtbij een grote kans op een snelle gelijkmaker. Zijn inzet ging rakelings over. Waar Heukelum faalde was het voor Woudrichem opnieuw prijs, toen bij een voorzet Bori Secreve geheel vrijstaand 0-2 kon scoren.

Heukelum kreeg kort daarna zijn aansluitingstreffer toen Ferry Meijdam een hoge voorzet tegen de handen van een verdediger werkte. Sil van Putten verzilverde de strafschop. Ferry Meijdam was ook dichtbij de gelijkmaker toen een half geraakt schot tegen de paal stuiterde.

Na de rust kregen beide teams wat halve mogelijkheden over een weer. Met een kwartier op de klok ging Heukeum nog meer op de aanval spelen. Het maakte de verdediging kwetsbaar en bood Woudrichem een aantal goede countermogelijkheden op.  De bezoekers speelden het echter heel slecht uit met een geblokte poging en een buitenspelsituatie.

Toen vlak voor tijd Wouter van Wijk veel te laat een sliding inzette, een Woudrichem speler schepte en terecht met rood mocht vertrekken, was de wedstrijd gespeeld.

Komende week staat er een uitwedstrijd tegen Roda Boys op het programma. Roda Boys verloor zaterdag verrassend van Drechtstreek. In Aalst wordt om 14.30 uur afgetrapt.

Nagekomen: Op de website van Woudrichem vernamen wij dat scheidsrechter Michel van de Luitgaarden een week eerder bericht had gekregen dat hij een kankercel in zijn buik had en binnenkort daaraan geholpen moet worden. We wensen hem langs deze weg veel beterschap.

Heukelum 1 - Woudrichem 1   1-2   (1-2)
12.   0-1   Tim Saaman
17.   0-2   Bori Secreve
21.   1-2   Sil van Putten (strafschop)

Heukelum: Yoerik van't Pad, Max Schaay, Niels LabrieGele kaart, Lars van Honk ('45. Mats van Os, '82. Redouan Berghout), Chris van Bruggen, Sil van Putten, Ferry MeijdamGele kaart, Thomas van Iperen, Benjamin MeijdamGele kaart, Ricardo Papilaja en Wouter van WijkRode kaart.

Woudrichem: Thom van Ballegooijen, Senna Kant, Wilty SchaapGele kaart, Danny Schaap, Tim SaamanGele kaart, Jany Goemaat, Bori Secreve, Casper van Kleef (Rick Naaijen), Dilles de Vries, Nick van Giessen en Bart van Andel.

Scheidsrechter: Michel van de Luitgaarden.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en Job van Rookhuizen (Woudrichem).
Toeschouwers: 210.