Opnieuw verlies, volgende week competitie

Hardinxveld 1

Aldo Tagliasacchi
Robin de Kok (afstandschot)
Robin de Kok (vrije trap)
Sil van Putten (vrije trap)

12 februari 2022 14:30

N. Hardenbol

Sportpark Sluisweg
Sluisweg 131 A
3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM

Heukelum leed zaterdag een tweede achtereenvolgende oefennederlaag, na de nederlaag tegen Vuren vorige week. Tegen derdeklasser Hardinxveld werd met 3-2 verloren, waar een gelijkspel beter op zijn plaats was geweest.

In Hardinxveld stond één opvallende naam bij de selectie, Jeffrey Baas. De keeper uit Houten deed op proef een half uur mee met de formatie van Jerome Ceton. Verder waren Lars van Honk en Brennen Bieri weer van de partij.

Heukelum opende al in de zesde minuut de score. Balverlies op het middenveld van de thuisploeg bracht Ricardo Papilaja in balbezit. Papilaja stuurde Thomas van Iperen met een diepe bal weg, waarna Van Iperen netjes langs de keeper binnenschoot. Hardinxveld kwam even later op gelijke hoogte door een fout in de Heukelumse verdediging. Aldo Tagliasacchi kon de 1-1 simpel scoren.

De wedstrijd vorderde in evenwicht. Ferry Meijdam kreeg tien minuten voor rust nog een levensgrote kans alleen voor de keeper van Hardinxveld, maar schoot voorlangs. Kort voor rust was er een klein opstootje waardoor Tim Schwebke en een speler van Hardinxveld even moesten afkoelen en beide ploegen met tien spelers verder moesten. In de rust werd alles uitgepraat en bijgelegd en beide ploegen konden na de rust weer compleet aantreden.

Na rust kwam Hardinxveld via een afstandsschot van Robin de Kok op voorsprong. dezelfde De Kok scoorde tien minuten later opnieuw, nu via een fantastische vrije trap die via de onderkant van de lat binnenviel. Heukelum drong vervolgens aan maar keeper Batenburg van Hardinxveld stond steeds een doelpunt in de weg. Uiteindelijk scoorde Sil van Putten toch nog de 3-2 via een vrije trap. Scheidrechter Hardenbol floot vervolgens direct voor het einde.

Komende zaterdag wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen koploper Wieldrecht. Wliedrecht is de competitie deze zaterdag al begonnen met een inhaalwedstrijd. Het werd een 0-0 gelijkspel tegen De Zwerver.

Hardinxveld 1 - Heukelum 1   3-2   (1-1)
06.   0-1   Thomas van Iperen
17.   1-1   Aldo Tagliasacchi
59.   2-1   Robin de Kok
79.   3-1   Robin de Kok
89.   3-2   Sil van Putten

Heukelum: Ron de Nijs, Jeffrey Baas, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Niels Labrie, Tim Verdier, Lars van Honk, Ricardo Papilaja, Sil van Putten, Brennan Bieri, Benjanim Meijdam, Ferry Meijdam, Tim Schwebke, Thomas van Iperen en Redouan Berghout.

Scheidsrechter: Nico Hardenbol.
Assistent-scheidsrechter:  Gerrit Kon (Heukelum).